عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه مقابله با بحران زلزله را بر دوش دارند، گفت: در حال حاضر ضعف مدیریتی و نظارتی مهم ترین مشکل مقابله با بحران زلزله در شهر تهران است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه مقابله با بحران زلزله را بر دوش دارند، گفت: در حال حاضر ضعف مدیریتی و نظارتی مهم ترین مشکل مقابله با بحران زلزله در شهر تهران است.

مجتبی رحماندوست در گفت وگو با خانه ملت، در خصوص آمادگی تهران در مقابله با بحران زلزله، گفت: در کلانشهر تهران باید یک طرح اساسی و کارآمد در دستور کار قرار گیرد به طوریکه در کنار همه کارهای جاری شهر باید اقدامات جدی برای مقاوم‌سازی از سوی شهرداری صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: لازم است در کنار پروژه‌های عمرانی و ساخت وسازها در کلانشهر تهران به بحران زلزله نیز توجه جدی شود، به این معنی که در کنار کارهایی چون ساخت خیابان و جاده، مسائل مرتبط با انرژی، برق و آب باید درخصوص اینکه تهران در زمان بحران زلزله چه نیازی را خواهد داشت بررسی و ارزیابی انجام گیرد و به دستگاه‌های تخصصی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها موظف به آماده‌سازی برای مقابله با بحران هستند، افزود: وظیفه اصلی تمامی نهادها است که هماهنگ با انجام وظایف روزانه خود به مسئله بحران و منابع خطر توجه کند، لازم است سازمان‌های چون استانداری نیز برنامه‌های مقابله با بحران زلزله را  محقق سازد و مشخص کند که در حال حاضر چه اقداماتی برای آماده سازی تهران ضروری است.

رحماندوست با تاکید بر اینکه تنظیم برنامه کلان و تخصصی برای مقابله با زلزله با دستگاه‌های  اجرای و نظارتی از سوی استانداری تهران لازم است، گفت: تمامی دستگاه ها و سازمان ها در شهر به گونه ای متولی مدیریت بحران زلزله هستند. البته قابل توجه است که میزان اهمیت هر کدام از دستگاه‌ها متفاوت است و سازمان‌های مرتبط با مسائل بهداشت و درمان وظیفه گسترده‌تری به دوش دارند ولی  سازمان‌های عمرانی و شهرسازی نیز در کاهش خطرات ناشی از زلزله نقش دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، مطرح کرد: برخی دستگاه‌ها مربوط به حوزه انرژی و نیرو و برق در زمان بروز بحران زلزله وظیفه‌ای سنگین‌تر به عهده دارند.

وی درخصوص مجهز بودن وسایل و امکانات مقابله با بحران زلزله، گفت: دستگاه‌های متولی مقابله با بحران زلزله باید در خصوص آمادگی خود برای شرایط ویژه گزارش عملکرد دهند، واقعیت آن است که برای ساماندهی وضعیت شهر در زمان زلزله و هنگامی که همه چیز آوار می شود، لازم است تجهیزات متناسب و در تمامی نقاط تهران مستقر شوند که البته برخی نهادها گزارشاتی مبنی بر آمادگی خود با بحران زلزله اعلام کرده اند اما هنوز در این زمینه پژوهش های لازم صورت نپذیرفته است.

رحماندوست با اشاره به اینکه استانداری وظیفه نظارت و گزارش‌گیری از سایر دستگاه‌ها در خصوص میزان آمادگی آنان برای مقابله با بحران زلزله را به عهده دارد، گفت: در مجمع نمایندگان تهران موضوعات مختلف انرژی، آب، برق و گاز، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی و موارد خطر در زمان زلزله و بعد از آن بررسی شده اما مبحثی در خصوص اینکه در زمان وقوع زلزله چه باید کرد و اینکه دستگاه‌ها چه میزان آمادگی دارند هنوز صحبتی مطرح نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ضعف مدیریتی و نظارتی برای مقابله با بحران زلزله وجود دارد، گفت: از ظرفیت استانداری باید استفاده شود و همچنین برنامه وظایف و جایگاه و میزان توسعه سایر نهادها نیز باید مشخص شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: تا به حال موضوع در مجمع نمایندگان استان تهران مطرح نشده است ولی پیشنهاد خوبی است که در مجمع و یا در کمیسیون اجتماعی بدان پرداخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha