سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 146727

بررسی‌ها نشان می‌دهد ژن‌درمانی روشی سریع برای بهبود بینایی در بیمارانی است که به نابینایی مادرزادی «لبر» (Leber) مبتلا هستند.

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد ژن‌درمانی روشی سریع برای بهبود بینایی در بیمارانی است که به نابینایی مادرزادی «لبر» (Leber) مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان در مطالعات خود دریافتند افرادی که بر اثر ابتلا به نابینایی مادرزادی لبر، قدرت بینایی خود را از دست داده‌اند می‌توانند با روش ژن‌درمانی بینایی خود را سریع‌تر بهبود دهند. با این حال پزشکان تاکید کردند که این بهبودی در قدرت بیناییِ این بیماران دائم نیست و پس از گذشت یک تا سه سال مجدد از بین می‌رود.

دکتر «ساموئل جاکوبسون» از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا و متخصص ارشد این مطالعه گفت: ژن‌درمانی در نابینایی مادرزادی لبر نشان می‌دهد که می‌توان قدرت بینایی را در بیماری‌های شبکیه چشم که پیش‌تر غیرقابل درمان بوده، بهبود داد.

این پزشک همچنین افزود: اگرچه نوع فعلی این درمان به نظر شیوه درمانی دائمی نیست اما امیدواریم به روشی دست پیدا کنیم که بینایی فرد برای مدت زمان بیشتری باقی بماند.

متخصصان این بررسی را در سال 2007 آغاز کرده و به 15 بیمار مبتلا به این عارضه چشمی، ویروس حامل چند ژن خاص تزریق کردند. پس از گذشت چند روز مشاهده شد برخی از بیماران توانستند نوری را که پیش از این قابلیت دیدن آن را نداشتند تشخیص دهند.

به گزارش هلث دی‌نیوز، دکتر «پائول سیوینگ» از موسسه ملی چشم نیز گفت: مطالعات نشان داده که ژن‌درمانی، روشی ایمن و موفق در بهبود قدرت بینایی در مبتلایان به عارضه نابینایی مادرزادی لبر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha