معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، شرط تخصیص ارز برای واردات کیت های تشخیص پزشکی را تشریح کرد.

سلامت نیوز: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، شرط تخصیص ارز برای واردات کیت های تشخیص پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشکلات ایجاد شده برای واردکنندگان به دلیل موضوع تفکیک تجهیزات آزمایشگاهی از اداره کل ملزومات و تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: در همه دنیا دستگاه نظارتی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی یکپارچه و معمولاً زیر سازمان غذا و داروی آن کشورها اداره می شود درست هم نیست که بر اساس سلیقه بخواهیم اینها را تفکیک و از هم جدا کنیم.

وی افزود: در دولت دهم دستور دادند که تجهیزات آزمایشگاهی از اداره کل تجهیزات پزشکی جدا شود و امور آن در آزمایشگاه مرجع متمرکز شود اما هنوز در این خصوص وزیر بهداشت تصمیمی ابلاغ نکرده‌اند که بخواهد لغو یا اصلاح شود.

دیناروند تاکید کرد: خود ما هم نظرات مختلف را شنیده‌ایم ولی یکپارچه شدن را منطقی تر می دانیم و معتقدیم دستگاه نظارتی ای که اجازه ورود می دهد باید درون اداره ملزومات و تجهیزات پزشکی باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ سئوال دیگری که به سختی هایی بوجود آمده در مباحث تخصیص ارزی یا قیمت‌گذاری به دلیل همین تفکیکها اشاره می کرد با بیان اینکه تخصیص ارز به کالاهای سلامت‌ محور به یکی از طرق سازمان غذا و دارو یا اتاق مبادله ارزی انجام می‌گیرد، گفت: ثبت سفارش هر کالایی که تایید شود، توسط دستگاه های مربوطه در صف تخصیص ارز قرار می‌گیرد؛ بنابراین اگر اکنون ارز به کیت‌های تشخیص پزشکی اختصاص پیدا نمی‌کند، به این معنا نیست که ارز نمی‌گیرند بلکه می‌توانند از طریق اتاق مبادله، ارزشان را دریافت کنند که مبلغی زیادی هم نیست .

دیناروند ادامه داد: پیش از اینکه رئیس سازمان غذا و دارو بخواهد تخصیص‌ها را امضا کند، حتما باید یک واحد کارشناسی آنرا بررسی و تأییدکرده باشد بنابراین و از دید من اداره کل تجهیزات پزشکی باید کل کالاهای تجهیزات پزشکی را بررسی و تأیید کند تا رئیس سازمان غذاو دارو بتواند با استناد به کارشناسی ایشان، اسناد شان را امضا کند. درباره کیت‌های تشخیص پزشکی هم به همین صورت است. اداره کل تجهیزات پزشکی، آمادگی ندارد، سفارشی که خودش بررسی نکرده را تایید کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha