مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران از رشد ۳۷ درصدی خودکشی در استان مازنداران خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۹۳نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 37درصدی داشت.

سلامت نیوز: مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران از رشد ۳۷ درصدی خودکشی در استان مازنداران خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۹۳نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 37درصدی داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، علی عباسی گفت: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری با ۲۲ نفر و در بابل ۲۰مورد نفر ثبت شده است‌.
علی عباسی گفت: از ۹۳نفر فوتی‌های ناشی از قرص برنج در سال گذشته ،۵۶ نفر متاهل و بقیه مجرد بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه از مجموع ۹۳ نفری که ‌ جان خود را از دست دادند، ۵۶نفر مرد و ما‌بقی زن هستند تاکید کرد: بیشترین آمار خودکشی با قرص برنج در مقطع تحصیلی راهنمایی و دیپلم با 50 مورد و کمترین آن فوق دیپلم با 2 مورد است.
مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام اینکه در همه ماه‌های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت به  پایگاه خبری وارش گفت: اردیبهشت با ۱۱ مورد و فروردین، شهریور، بهمن و آذر هر کدام با ۱۰ نفر بیشترین ماه‌هایی بود که در آن خودکشی با قرص برنج اتفاق افتاد.

عباسی در مورد فوتی‌های ناشی از مصرف قرص برنج بر حسب ترتیب سنی گفت: افراد  ۲۱ الی ۳۱  ساله با ۵۵درصد بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
او تاکید کرد: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha