سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 146737

معاون ‌درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه میانگین ‌عمر بیمارستان‌های ‌استان را بیش از 30 سال عنوان کرد و افزود: قطعا این ‌میزان عمر برای یک بیمارستان بسیار بالاست.

سلامت نیوز: معاون ‌درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه میانگین ‌عمر بیمارستان‌های ‌استان را بیش از 30 سال عنوان کرد و افزود: قطعا این ‌میزان عمر برای یک بیمارستان بسیار بالاست.

دکتر رضا شتابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود 23 بیمارستان در سطح ‌استان، اظهارکرد: از این ‌تعداد 17 دانشگاه دولتی و شش ‌دانشگاه مربوط به سایر نهادها و یا بخش‌ خصوصی هستند.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود در سطح ‌استان را 2700 تخت اعلام کرد و افزود: با وجود این ‌تعداد تخت نسبت به برنامه‌ پنجم توسعه تا پایان سال‌جاری در استان 1200 تخت کمبود داریم.

شتابی با اشاره به کلنگ‌زنی بیمارستان 540 تخت‌خوابی در نیمه ابتدای امسال اظهارکرد: همچنین در حال‌حاضر پیگیرگرفتن مجوز راه‌اندازی مرکز سرطان با 200 تخت هستیم.

وی اظهارکرد: همچنین سه‌ مجوز راه‌اندازی بیمارستان توسط بخش‌ خصوصی، شامل دو بیمارستان 100 تخت‌خوابی و یک ‌بیمارستان 80 تخت‌خوابی نیز صادر شده است.

معاون‌درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: درحال‌ حاضر نیز راه‌اندازی بیمارستان صحنه و فازدوم بیمارستانهای اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ ذهاب، سنقر و کلیایی و پاوه در حال‌ انجام است.

شتابی تصریح کرد: چنانچه پروژه‌های بیمارستانی تعریف‌ شده در شهرستان‌ها تا پایان‌ سال تکمیل شود باز هم 400 تخت بیمارستانی کمبود خواهیم داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان 540 تخت‌ خوابی و بیمارستان‌های بخش‌ خصوصی در سال‌های آینده اظهار کرد: قطعاً در سال‌های آینده نیاز استان هم به تخت‌ بیمارستانی افزایش پیدا خواهدکرد و نمی‌توان با اطمینان گفت که با راه‌اندازی این بیمارستان‌ها در سال‌های آینده نیاز استان در زمینه تخت‌های بیمارستانی مرتفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha