منتخب پنجمین دوره سازمان نظام پزشکی در واکنش به سخن وزیر بهداشت مبنی بر اعلام دارایی های منتخبان نظام پزشکی ،آنرا یک اظهار نظری شخصی دانست .

دکتر محمد بیات در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : در قوانین سازمان نظام پزشکی هیچ اشاره ای به بررسی و اعلام اموال و دارایی های اعضاء نشده است و این قانون درباره وزرا  و روسای قواء صدق می کند.

وی گفت :  بعد از اینکه هیات نظارت صحت انتخابات را تائید کرد اعتبارنامه ها صادر می شود . با مشخص شدن هیات مدیره شهرستانها و نمایندگانی مجمع عمومی  از طریق شیوه الکترال ، این مجمع به دو انتخاب مهم دست می زند که  یکی تعیین رئیس کل سازمان و دیگری اعضای شورای عالی نظام پزشکی است .

نماینده جامعه دنداپزشکان در سازمان نظام پزشکی افزود : اخیرا به  چند دانشکده آموزش دندانپزشکی مجوز داده شد که این روند در آینده بحث بیکاری در این رشته را دامن خواهد زد.

وی خاطر نشان کرد : توزیع نامناسب دندانپزشکان  و گرانی مواد و تجهیزات و وسایل دندانپزشکی از مهمترین چالش های موجود در این رشته است.

بیات گفت :  با توجه به اینکه 80 درصد امور دندانپزشکی در بخش خصوصی  انجام می شود و نزدیک به 24 هزار نفر دندانپزشک در کشور با سرمایه شخصی خود کار می کنند سازمان نظام پزشکی باید تسهیلاتی در اختیار آنان قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha