سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود مدیریت جامع و قوی برای ساماندهی فروشندگان مترو، تصریح کرد: متاسفانه چون مسئولان اجرایی شهرداری و مترو توان برنامه ریزی برای ساماندهی فروشندگان مترو را ندارند از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود مدیریت جامع و قوی برای ساماندهی فروشندگان مترو، تصریح کرد: متاسفانه چون مسئولان اجرایی شهرداری و مترو توان برنامه ریزی برای ساماندهی فروشندگان مترو را ندارند از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند.

ایرج عبدی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ناتوانی مسئولان شهرداری برای حل معضل فروشندگان مترو، گفت: چون برخی از مدیران توان اجرای طرح‌ها و قوانین را ندارند مدام توپ را به زمین دیگری می اندازند بنابراین واضح و روشن است که از طرف متولیان برای حل این معضل هیچ گونه برنامه ریزی  نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح جامع ساماندهی فروشندگان مترو، گفت: در سال 92 این طرح به مرحله اجرا درآمد ولی متاسفانه به علت بی تدبیری این فروشندگان نه تنها کاهش پیدا نکردند بلکه به جمعیت شان نیز افزوده شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ناکارآمد بودن اجرای طرح جامع ساماندهی فروشندگان مترو را ناشی از سوء مدیریت عنوان کرد وگفت: چون متولیان به این معضل به عنوان مشکل نگاه نمی‌کنند و اولویت اجرا برای آن قایل نیستند پس طبیعی است که این طرح کامل اجرا نشده و به نتیجه مطلوبی هم نرسد، در حالیکه اگر متولیان رفع این معضل را وظیفه و مسئولیت خود بدانند قطعا با ارائه راهکارهای ساده ریشه کن خواهد شد.

عبدی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم برای حل معضل فروشندگان مترو، گفت: لازم است سازمان شهرداری و متولیان مترو با مدیریت درست و ارائه راهکارهای عملی این فروشندگان را هر چه زودتر ساماندهی کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه جمع آوری و ساماندهی فروشندگان مترو نیاز به برنامه ریزی پیچیده ای ندارد، ادامه داد:  متولیان با یک برنامه ریزی ساده می توانند فروشندگان را ساماندهی و این معضل را تبدیل به فرصت کنند.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر فروشندگان مترو، بیان کرد: چون هیچ گونه نظارتی بر فروشندگان مترو صورت نمی گیرد برخی از فروشندگان از روی سرگرمی به این کار مشغول شده اند و همچنین طبق شنیده ها برخی از افراد به توزیع مواد مخدر و تکدی گری در مترو روی آورده اند لذا با نظارت منسجم و دقیق باید ابتدا افراد نیازمند از غیرنیازمند مشخص و جدا شوند و سپس متولیان جلوی افراد سودجو را بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: لازم است سازمان های حمایتی با شناسایی افراد نیازمند این افراد را تحت پوشش خود قرار دهند که جلوی سودجویی برخی افراد گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه معضل تکدی گری و توزیع مواد مخدر در مترو در کانون توجه متولیان نیست، گفت: متاسفانه نهادهای مسئول به معضل تکدی گری و توزیع مواد مخدر در مترو توجه کافی ندارند  در حالیکه برای برخورد با تکدی گری و عاملان توزیع مواد مخدر هم نهادهای مسئول مشخص است و هم اعتبار کافی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر برخورد با فروشندگان  سودجوی مترو گفت: لازم است که نیروی انتظامی و قوه قضائیه با افراد سودجویی که قصدشان فریب مردم است  برخورد جدی کنند و اجازه ندهند که این افراد از طریق فروشندگی از افراد سوء استفاده کنند و به ناهنجاری های اجتماعی دامن بزنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی،  با تاکید بر برخورد جدی نیروی انتظامی و قوه قضائیه با عاملان توزیع مواد مخدر و معضل تکدی گری در مترو، ادامه داد: لازم است نیروی انتظامی و قوه قضائیه با عاملان توزیع موادمخدر و تکدی گری در مترو به شدت برخورد کنند، علاوه بر این بهتر است سازمان بهزیستی هم با شناسایی فروشندگان نیازمند به این افراد کمک کرده و آنها را تحت پوشش خود قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تا وقتی که  سازمان‌های مجری و متولی به وظیفه خود در قبال ساماندهی فروشندگان مترو عمل نکنند روز به روز به تعداد این افراد افزوده می شود و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه رشد پیدا کرده و افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha