عضو انجمن بیماری های عفونی ایران گفت: لباس های نایلونی به علت ایجاد تعریق زیاد امكان ابتلا به قارچ پوستی را افزایش می دهد.

دكتر بهزاد بیژنی با بیان اینكه لكه های ناشی از قارچ معمولا به رنگ قهوه ای روشن است، افزود: لكه های قارچی در ناحیه گردن، سینه و پشت و در بعضی موارد به صورت سفید رنگ در چهره دیده می شود.

بیژنی اظهار داشت: لكه های ناشی از قارچ به ابعاد حدود دو یا سه سانت قطر داشته و حالت پوسته دهی مختصری نیز دارند.

وی با بیان اینكه لكه های ناشی از قارچ در تمام رده های سنی دیده می شود، افزود: البته امكان بروز این بیماری در اطفال و جوانان شایع تر است.

این متخص بیماری های پوستی در خصوص نحوه تشخیص این بیماری، گفت: تشخیص این بیماری از طریق نمونه برداری از سطح پوست و بررسی آن به وسیله میكروسكوپ امكان پذیر است.

بیژنی، استفاده نکردن از لوازم شخصی دیگران همچون حوله و لباس زیر، جلوگیری از تعریق زیاد با استفاده از پوشیدن لباس های مناسب و خودداری از شنا كردن در آب های آلوده را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عفونی پوستی موثر دانست.

وی، در خصوص نحوه درمان لكه های ناشی از قارچ، تاكید كرد: از آنجا كه عامل ایجاد این بیماری، نوعی قارچ است باید درمان زیر نظر پزشك متخصص انجام شود.

وی با بیان اینكه درمان لكه های ناشی از قارچ با استفاده از شامپوها و داروهای پوستی و موضعی ضد قارچ انجام می شود، تصریح كرد: در صورت گستردگی بیماری، استفاده از داروهای خوراكی ضد قارچ نیز برای درمان ضروری است.

به گزارش ایرنا، بیژنی با اشاره به اینكه دوره درمان این بیماری یك هفته تا 10 روز است، یادآور شد: برای درمان ریشه ای بیماری قارچ ممكن است به یك دوره طولانی نیاز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha