رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 88 راه اندازی می شود.

رحیم سروری زنجانی، قبل از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان زنجان را به لحاظ برخورداری از ظرفیتها در بخش بهداشت و درمان جزو استانهای موفق عنوان کرد و افزود: استان زنجان در طی 30 سال پیروزی انقلاب اسلامی توانسته نقش مهمی در زمینه توسعه خدمات بهداشت و درمان داشته باشد که راه اندازی واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی در همین راستان است.

وی همچنین راه اندازی دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی، مرکز پزشکی مولکولی، بیمارستان سوختگی و بخش پیوند کلیه زنجان، مرکز ناباروری (IVF) و بخش زایمان بدون درد در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در سال 55 امید به زندگی در کشور 57 سال بود که این رقم هم اکنون به 70 سال افزایش یافته است.

سروری زنجانی، پوشش 100 درصد جمعیت روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در استان تحت پوشش پزشک خانواده، واکسیناسیون علیه هپاتیت B در سال‌های 85 و 86 و دریافت لوح تقدیر از وزارت بهداشت، برنامه مراقبت ازبیماری وبا، ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی، غنی سازی آرد مصرفی استان به عنوان هشتمین استان با آهن و اسید فولیک و نظام مراقبت مرگ مادران باردار را بخشی از دستاوردهای سه ساله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی معرفی کرد و گفت: درسال 55 شاخص مرگ مادر در کشور 240 در هر 100 هزار تولد بود که این رقم به 34 در 100 هزار نفر در استان زنجان کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: در حال حاضر دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در شهرها 100 و در روستاها 98 درصد است، گفت: تعداد بیمارستان‌های استان در سال 57 ، 2 بیمارستان با 165 تخت و با پزشکان خارجی و در حال حاضر 9 بیمارستان با 1258 تخت می باشد.

به گزارش مهر، سروری زنجانی اظهار داشت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با 164 نفر عضو هیئت علمی در 6 دانشکده و اخذ موافقت اصولی یک دانشکده با عنوان دانشکده  دندانپزشکی در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دستیابی کشور به خودکفایی از جهت تولیدات مرتبط با حوزه سلامت به ویژه بحث دارو را از دستاوردهای مهم بعد از انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 96 درصد از داروهای مورد نیاز و 45 درصد از مواد اولیه ساخت این داروها در داخل کشور تولید می گردد.

سروری زنجانی در ادامه از کاهش قابل توجه تخلفات دارویی استان از 33 درصد  درسال 84 به 1.7 درصد در سال 86، همچنین کاهش عرضه داروی قاچاق از 67 درصد به کمتر از سه درصد خبر داد و اعلام کرد: داروخانه شماره 2 آموزشی شهید رجایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دهه فجر راه اندازی خواهد شد.

وی افزود:  خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای قشلاق ، میاندره ، امام و روستاهای شهرستان خدابنده و ابهر، خوابگاه دانشجویی پسرانه و دخترانه و افزایش 24 تخت در مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح و راه اندازی به مناسبت دهه فجر است که اعتبار عمرانی هزینه شده برای این پروژه‌ها بالغ بر 1.250 میلیارد تومان و اعتبار تجهیز آنها 2.900 میلیارد تومان است.

سروری زنجانی، راه اندازی مرکز مراقبت از بیماری‌ها و اعتیاد (MMT) ، رادیولوژی DDK ، مرکز جراحی قلب، مرکز منطقه‌ای تامین و توزیع واکسن و مواد بیولوژیک شمال غرب کشور، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی نور، کلینیک تخصصی طلب کار، واحد فراهم آوری اعضای پیوندی، حوزه سلامت استان، دو دستگاه اکسیژن ساز و هم چنین انجام آنژیوپلاستی پریفرال و قلب در استان را به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای 30 ساله دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه ، افزایش چهار برابر تحصیلات تکمیلی نسبت به سال 84 و افزایش مقالات علمی دانشگاه از 19 درصد در سال 84 به 62 درصد در سال 86 را از دیگر دستاوردها و موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی طی 30 سال گذشته دانست و از راه اندازی دکترای تخصصی رشته‌های جراحی عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی، روانپزشکی، عفونی، قلب، پاتولوژی، نانوتکنولوژی و پزشکی، بیوتکنولوژی پزشکی و پزشکی مولکولی، همچنین راه اندازی دوره مشترک PHD نانوفناوری دارویی با Kings Collge لندن خبر داد.

سروری زنجانی، راه اندازی AVL ردیاب ماهواره‌ای در مرکز فوریت‌های پزشکی استان را از برنامه‌های توسعه سلامت استان معرفی و تصریح کرد: تجهیز کلیه مراکز بهداشتی روستایی به دستگاه ECG ، ترالی اورژانس ، اتوکلاووفاکس، تجهیز و راه اندازی دو شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان های ایجرود و ماهنشان از دیگر دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی است.

وی همچنین اعتبار اختصاص یافته از سفر مقام معظم رهبری به استان از سال 82 تا 86 را بالغ بر 5/44 میلیارد ریال دانست و در خصوص راه اندازی سیستم استریلیزاسیون مرکزی (CRS) با مارک کتینگ، یادآور شد: پس از بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد این دومین دستگاه راه اندازی شده در استانها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha