معاون درمان وزیر بهداشت اقدامات در دستور کار جهت ساماندهی اورژانسهای بیمارستانی در سال جاری را توضیح داد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت اقدامات در دستور کار جهت ساماندهی اورژانسهای بیمارستانی در سال جاری را توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در حاشیه همایش نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت با اشاره به یک ساله شدن طرح تحول نظام سلامت، درباره اقدامات انجام شده جهت ساماندهی اورژانسهای بیمارستانی، گفت: مراقبتهای حاد از بیماری‌ها در بیمارستان‌ها اهمیت بسیاری دارد. در سالهای گذشته برای توسعه و بهبود فرآیندهای اورژانس اقداماتی انجام شده بود که در سال 93 نیز با قوت ادامه یافت.

وی افزود: برای امسال نیز بهسازی و توسعه فضای فیزیکی و تکمیل تجهیزات اورژانسها را در دستور کار داریم.همچنین تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم که حداقل بخشی از نیروی مورد نیاز در اورژانسها بویژه در حوزه پرستاری را تامین کنیم.

وی درباره فعالیت پزشکان متخصص مقیم در اورژانسهای بیمارستانی گفت: پزشکان متخصص مقیم در همه بیمارستان‌ها و در تمام رشته‌ها نیستند و البته چنین امری هم امکانپذیر نیست، اما دانشگاه‌ها باید در این زمینه بر اساس توافق صورت گرفته عمل کنند. در این باره نظارت مستمری انجام دادیم و نقاط ضعفی در برنامه مقیمی داریم.

آقاجانی در این باره ادامه داد: لازم است که متخصص مقیم در شب و ایام تعطیل در بیمارستانها حضور داشته باشند. این روند در حال بهبود است و باید برای لکه گیری و اصلاح آن در سال جاری اقدام شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه ترویج زایمان طبیعی و بی توجهی به رایگان بودن این روش زایمانی در بیمارستانهای دولتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول تا کنون 470 هزار زایمان طبیعی رایگان در بخش دولتی انجام شده است. این روش زایمانی در تمام بیمارستانهای دولتی رایگان انجام می‌شود و اگر غیر از این باشد، موضوع قابل پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha