رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی با بیان اینکه بعضی از سازمان های بیمه از پرداخت هزینه های آندوسکوپی به متخصصان داخلی خودداری کرده و پرداخت آن را به داشتن گواهی انجمن حواله می کنند، گفت: باید این مشکل که باعث تشویش اذهان پزشکان شده حل شود.

سلامت نیوز: رییس انجمن پزشکان متخصص داخلی با بیان اینکه بعضی از سازمان های بیمه از پرداخت هزینه های آندوسکوپی به متخصصان داخلی خودداری کرده و پرداخت آن را به داشتن گواهی انجمن حواله می کنند، گفت: باید این مشکل که باعث تشویش اذهان پزشکان شده حل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج خسرونیا در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متحصص داخلی کشور با اشاره به اینکه هزینه های درمان مردم تا قبل از سال 1393 همیشه با نرخ بیشتری نسبت با تورم کشور بالا می رفت، تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت توانست تا حدودی هزینه های مردم را کاهش دهد.

وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در جهت کاهش هزینه‌های درمان گفت: یکی از مهمترین مشکلات نظام سلامت در ایران سهم بالای مردم از پرداخت هزینه های درمان بوده که از ابتدای 1390 از 50 درصد به 70 تا 90 درصد در سال 1391 رسید که طبق برنامه پنجم باید سهم مردم به 30 درصد کاهش پیدا کند اما این پیش بینی روند معکوس پیدا کرد.

وی افزود: با اجرای طرح تحول و با حمایت مسئولین و ارایه بودجه کامل به بیمارستان ها سهم پرداخت مردم برای خدمات درمانی به 10 درصد و زیر آن رسید.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور یادآور شد: متخصصان داخلی درخواست تشکیل انجمن آندوسکوپیست های ایران با 550 نفر عضو را کرده اند اما با مخالفت های مسئولین وزارت بهداشت، روبرو شد و مجبور شدند از وزارت کشور پروانه انجمن بگیرند.

این متخصص داخلی در پایان فعال نگه داشتن ذهن را برای جلوگیری از افزایش آلزایمر مهم دانست و در پایان خاطر نشان کرد: در آینده ای نه چندان دور ایران دارای 12 میلیون نفر افراد مسن است که باید برای آنها بیمارستان و پارک مخصوص پیش بینی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha