پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 14679

محققان موسسه MIT طی یک اکتشاف بزرگ موفق به تولید گیاهی جدید به منظور استفاده در درمان سرطان شدند.

محققان این گیاه که تحت تغییرات ژنتیکی قادر به تولید مواد شیمیایی خاصی خواهد بود را با استفاده از مولکولهای سازنده داروهای ضد سرطان بهبود بخشیده و رشد دادند.

محققان MIT در ابتدا به منظور مطالعه این شیوه از نوعی گل با نام علمی کاثارانتوس استفاده کرده و دریافتند که گلهای سفید و صورتی در این گیاه به صورت طبیعی عامل تولید آلکالوئیدی سمی برای دفع حشرات و آفات هستند.

چنین ماده شیمیایی که توانایی جلوگیری از تقسیمات سلولی را خواهد داشت به صورتی رایج در درمان سرطان لنف مورد استفاده قرار می گیرد. با تغییرات ژنتیکی در این نوع مواد محققان موفق به تولید آلکالوئیدی شدند که به صورت طبیعی در گیاهان وجود نداشته و توانایی مقابله با سلولهای سرطانی را خواهد داشت.

به گزارش مهر بر اساس گزارش نیوساینتیست، آلکالوئیدهای تولید شده با ماده ای که به صورت طبیعی در این گل می روید تفاوت اندکی دارد اما چنین ماده ای می تواند تاثیری مثبت بر روی بهبود داروهایی که گیاه به صورت طبیعی تولید می کند داشته باشد.

در حال حاضر محققان در حال بررسی خصوصیات این گیاه هستند تا در صورت امکان و با ایجاد تغییراتی جدید در گونه های متفاوت گیاهی، نمونه های متفاوتی از مواد شیمیایی تولید شده توسط گیاه را به منظور استفاده در درمان بیماری های متفاوت به دست آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha