چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸

اختلال کم توجهی یا بیش فعالی (ADHD) در بین کودکان شایع است؛ تا همین اواخر پزشکان گمان می کردند با بالا رفتن سن کودکان، علایم این اختلال برطرف می شود. اما به نقل از سایت «Prevention»، نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد که چنین نیست زیرا به طور میانگین ۵۰ درصد از افرادی که ADHD دارند، تا آخر عمرشان این علایم را تجربه می کنند.

سلامت نیوز: اختلال کم توجهی یا بیش فعالی (ADHD) در بین کودکان شایع است؛ تا همین اواخر پزشکان گمان می کردند با بالا رفتن سن کودکان، علایم این اختلال برطرف می شود. اما به نقل از سایت «Prevention»، نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد که چنین نیست زیرا به طور میانگین ۵۰ درصد از افرادی که ADHD دارند، تا آخر عمرشان این علایم را تجربه می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،بسیاری از بزرگسالان پس از تشخیص این اختلال در کودکانشان، متوجه اختلال در خود نیز می شوند اما علایم ADHD بزرگسالان چیست؟

ساماندهی امور سخت است

این افراد همیشه چیزی را گم می کنند و ملاقات های مهم و پرداخت قبض خود را فراموش می کنند. آنها باید برنامه خود را به بخش های کوچک تقسیم و همه کارها را روی تقویم یادداشت کنند.

به آسانی حواسشان پرت می شود

زمانی که با فرد دیگری صحبت می کنند، ذهنشان درگیر موضوع دیگری است و تمرکز کردن سخت می شود. این افراد در زمان کار کردن باید از ابزارهایی که باعث حواس پرتی آن ها می شود مانند تلفن همراه دوری کنند. همچنین از تماشای برنامه تلویزیونی یا گوش دادن به موسیقی بپرهیزند و برای خود مکان آرامی را انتخاب کنند تا بتوانند بر کار خود تمرکز داشته باشند.

همه کارها را به تأخیر می اندازند

محققان معتقدند افرادی که دچار اختلال ADHD هستند تنها زمانی می توانند تمرکز کنند که تحت فشار یا استرس شدید قرار گرفته اند و این در حالی است که استرس می تواند تأثیر منفی روی سلامت آن ها بگذارد.

در مدرسه مشکل تمرکز داشتند

این افراد در دوران تحصیل همیشه در کلاس خواب آلود بودند و گوش دادن به درس برایشان بسیار دشوار بود.

مشکل در روابط خانوادگی

این افراد دچار مشکلاتی در روابط خانوادگی اند به طوری که همسر، فرزندان، اقوام و دوستان از این که این فرد به حرف های آن ها دقت نمی کند، گله مند می شوند. این افراد انجام کارهای روزمره را فراموش می کنند و این امر فشار زیادی بر خانواده وارد می کند.

فرزندشان مبتلا به ADHD است

تخمین زده می شود که اگر تنها یک عضو از خانواده این اختلال را داشته باشد، حداقل ۲۵ درصد احتمال بروز آن در دیگر اعضای خانواده نیز وجود دارد.

خیلی شتابزده عمل می کنند

بدون فکر کردن، عجولانه تصمیم گیری می کنند. به عنوان مثال بدون سبک و سنگین کردن موضوع، از کار خود استعفا می دهند. این یکی از مهم ترین علایم این بیماری به حساب می آید، زیرا احتمال دارد فرد تصمیمات خطرناکی بگیرد.

سریع عصبی می شوند

یک لحظه دعوا می کنند و جیغ می کشند و لحظه دیگر می خندند. این افراد به سختی می توانند احساسات خود را کنترل کنند.

دنبال هیجان هستند

به هر فعالیتی از جمله رانندگی سریع، ورزش های خطرناک و... علاقه خاص دارند. این عادت هم می تواند باعث بروز رفتارهای خطرناکی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha