وزیر بهداشت با اعلام اینکه مصر از رسیدن کمک های ایران به مردم غزه جلوگیری می کند ،‌ گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در حد دو پرواز تجهیزات پزشکی و دارویی به غزه اعزام کند.

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت بهداشت در طول جنگ غزه با ارسال کمک ها و تیم پزشکی توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای کمک به مردم غزه اعلام کرد ولی متاسفانه مصر با بستن گذرگاه رفح و دیگر بخش ها این اجازه را به ما نداد تا کمک ها به دست مردم مظلوم غزه برسد.

وزیربهداشت با ابراز امیدواری ازاینکه گذرگاه های مرتبط به غزه هرچه زودتر باز شود گفت: جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت بهداشت این آمادگی را دارد تا میزبان مجروحان جنگ غزه باشد و دراین زمینه اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم با هماهنگی سازمان های بین المللی این امر هر چه زودتر محقق شود.

وی همچنین درباره ظرفیت موجود در مناطق آزاد در زمینه احداث دانشگاه و تحقیقات پزشکی، گفت: مناطق آزاد ما این ظرفیت را دارند تا ما بتوانیم در زمینه تحقیقات پزشکی و همچنین احداث دانشگاه فعال شویم که در حال حاضر نیز این امر صورت گرفته و می بینیم که در مناطق آزاد  دانشگاه تاسیس شده است.

لنکرانی همچنین درخصوص ورود تب کنگو به کشور گفت: در حال حاضر اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم که با هوشیار سازی مردم، مورد دیگری در این زمینه نداشته باشیم.

وی مهمترین عامل ایجاد تب کنگو را ورود مواد قاچاق به خصوص ذبحهای غیر بهداشتی دام  و استفاده از گوشت آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha