چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 146821

وزیر بهداشت از نصب اولین دستگاه زباله‌سوز پسماند بیمارستانی در تهران خبر داد و گفت: قرار شده تا ۵۰ درصد هزینه نصب آن را شورای شهر و بخشی را بیمارستانها متقبل شوند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از نصب اولین دستگاه زباله‌سوز پسماند بیمارستانی در تهران خبر داد و گفت: قرار شده تا ۵۰ درصد هزینه نصب آن را شورای شهر و بخشی را بیمارستانها متقبل شوند.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با  فارس در مورد وضعیت زباله‌های بیمارستانی، گفت: اگر سری به منطقه کهریزک بزنید و دریاچه شیرابه زباله‌ها را ببینید متوجه وضعیت نامناسب زباله‌ها می‌شوید در عین حال پسماندهای بیمارستانی مانند سایر پسماندها روال درستی ندارد.

وی ادامه داد: هر هفته در این زمینه جلساتی برگزار می‌شود، به جاهای خوبی رسیده‌ایم و قرار شده یک دستگاه زباله‌سوز مرکزی نصب شده تا جمع‌آوری زباله‌ها متمرکز شوند.
وزیر بهداشت گفت: البته نصب این دستگاه مستلزم هزینه است که ما قبول کرده‌ایم بخشی از آن را بیمارستان‌های ما و بخشی را سایر دستگاه‌ها پرداخت کنند، البته شهرداری نیز باید به ما کمک زیادی کند.

هاشمی ادامه داد: قرار شده 50 تا 60 درصد هزینه نصب این دستگاه را شورای شهر قبول کند که دنبال آن هستیم تا عملیاتی شود و باید شهرداری هم در این زمینه کمک کند.

وی گفت: آنچه مسلم است مسئله فاضلاب و زباله بیمارستانی شرایط خوبی ندارد این دستگاه زباله‌سوز مرکزی در شهرداری مستقر می‌شود اما برای بیمارستان‌ها زباله‌سوز مخصوص باید باشد. ما اکنون داریم زباله‌های بیمارستانی را بی‌خطر می‌کنیم اما دلمان می‌خواهد عمومیت پیدا کند.

وزیر بهداشت افزود: ادعای ما این است بیمارستان‌های دولتی ما مشکلی ندارند ولی مراکز خصوصی، کلینیک‌های متعدد، مطب‌ها و دندانپزشکی‌ها زباله‌هایشان با زباله‌های عمومی یکی می‌شود که درست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha