چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 146826

معاون طب سنتی وزیر بهداشت از راه‌اندازی 20 سلامت‌کده طب سنتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و برنامه دیگر در این خصوص را تاسیس 20 سلامتکده دانشگاهی عنوان کرد.

سلامت نیوزمعاون طب سنتی وزیر بهداشت از راه‌اندازی 20 سلامت‌کده طب سنتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و برنامه دیگر در این خصوص را تاسیس 20 سلامتکده دانشگاهی عنوان کرد.

دکتر محمود خدادوست در گفت‌و‌گو با  ایسنا ،‌ از راه‌اندازی 20 سلامتکده طب سنتی دارای مرکز ارائه فرآورده‌های طبیعی و سنتی با کمک بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و گفت: در گذشته مشکل بخش خصوصی نداشتن مسئول فنی بود، اما ما شرایط انجام این کار را پیش‌بینی کردیم و دانشگاه‌ها نیز توجیه شده‌اند. به این صورت که پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای را تدوین کردیم تا با امضای آن، پزشکان متخصص دانشگاه‌ها مسئولیت فنی این مراکز را به عهده گرفته و کار آکادمیک خود را انجام دهند.

وی در تشریح این برنامه گفت: بنابراین در صورتی که بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی سلامت‌کده‌های طب سنتی تمایل داشته باشد، با تعامل و تفاهم با دانشگاه، نیروی متخصص طب سنتی و فارغ‌التحصیلان این طب را به عنوان مسئول فنی این سلامت‌کده‌ها معرفی کرده تا بخش خصوصی بتواند این مراکز را راه‌اندازی کند. همچنین از سوی سازمان غذا و دارو و با هماهنگی ما در این سلامت‌کده‌ها مجوز یک واحد جهت ارائه فرآورده‌های طبیعی و سنتی داده می‌شود.

خدادوست از افتتاح یک سلامتکده در کرج با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری دانشگاه خبر داد و گفت: در این مرکز بخش‌هایی مثل کلاس آموزشی، حکمت‌سرا، حکیم‌سرا و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی وجود دارد و در کنار آن مرکزی برای ارائه فرآورده‌های طبیعی و سنتی راه‌اندازی شده است و خدمات آکادمیک سنتی را تحت نظارت دانشگاه و با نیروهای متخصص دانشگاه ارائه می‌دهد.

امید تاسیس 20 سلامتکده دانشگاهی در گرو تامین اعتبار

معاون طب سنتی وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی آمادگی راه‌اندازی این سلامت‌کده‌ها را دارد و شرایط آن تسهیل شده،‌ اظهار کرد: برنامه دیگری در این خصوص آن است که 20 سلامتکده دانشگاهی و تحت پوشش دانشگاه با نقشه و تیپ مشخص یا رویکرد معماری ایرانی-اسلامی ایجاد کنیم وامیدواریم بتوانیم منابع مالی این برنامه را تامین کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha