نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی در کشور، از واردات بی‌رویه گوشت قرمز در سال گذشته انتقاد کرد وگفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به واردات بیش‌از حد گوشت قرمز توضیحاتی را به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند.

وزارت جهاد پاسخگوی شیوع تب مالت در کشور باشد

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی در کشور، از واردات بی‌رویه گوشت قرمز در سال گذشته انتقاد کرد وگفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به واردات بیش‌از حد گوشت قرمز توضیحاتی را به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه به بحث ایمنی غذایی، افزود: با توجه به اینکه امسال با عنوان سال امنیت غذایی نام‌گذاری شده لذا به دنبال اجرای این شعار سازمان بهداشت جهانی در کشور هستیم؛ امنیت غذا به معنای تامین مواد غذایی است که در این راستا باید با کاهش واردات به تولیدات داخلی توجه کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته 65 هزار تن گوشت قرمز به کشور وارد شده است درحالی که باید واردات این گوشت به حداقل‌ها برسد تا بهتر بتوان از تولید داخلی حمایت کرد لذا در کمیسیون بهداشت از وزیر جهاد کشاورزی سوالاتی را پیرامون این موضوع مطرح خواهیم کرد و در صورت قانع نشدن نمایندگان آن را به صحن خواهیم کشاند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به واردات بیش‌از حد گوشت قرمز توضیحاتی را به کمیسیون بهداشت مجلس ارایه کند، تصریح کرد:‌ ما به دنبال کاهش واردات هستیم به ویژه آنکه سال گذشته سال خشکسالی بود لذا باید حمایت بیشتری از دامداران انجام‌ می‌دادیم.

وی یادآور شد: از سویی دیگر در زمینه ایمنی غذا به دنبال آن هستیم که غذای مصرفی مردم، از سلامت خوبی برخوردار باشد که برای عملیاتی شدن آن، آگاهی به مردم و آموزش دادن مورد تاکید زیادی است تا افراد به بیماری‌های متابولیک دچار نشوند.

رستمیان با بیان اینکه سموم مصرفی برای میوه‌ها باید مشخص شود، افزود: باید نحوه و میزان استفاده سموم در این مزارع شناسایی شده تا بتوان میوه‌های سالمی را به مردم ارایه کرد چراکه اگر این سموم بیش از حد باشد ممکن است سلامتی افراد را به مخاطره بیندازد.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، تصریح کرد: سم نوعی دارو است و باید از سوی ارگان ویژه‌ای سازمان‌دهی شود تا مورد استفاده بیش از حد کشاورزان در مزارع نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نظارت بر مواد غذایی جزو اولویت‌های امسال کمیسیون بهداشت مجلس به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید وظایفی که در برنامه پنجم توسعه برای وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان دیده شده مورد توجه واقع شود.

وی با انتقاد از اینکه از مشکلات حوزه سلامت بیماری‌های مشترک دام و انسان است، یادآور شد:‌ مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید علت شیوع تب مالت را در کشور توضیح دهند چراکه امروزه با شیوع آن روبرو هستیم و لذا باید گزارشی در خصوص نحوه واکسیناسیون دام‌ها به کمیسیون بهداشت ارایه کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به موضوعات مذکور قرار است وزاری جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان در این کمیسیون حضور پیدا کنند و گزارشی ازعملکرد خود را ارایه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha