چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 146839

رجب گفت: هر ساله 300 هزار نفر به تعداد بیماران مبتلا به دیابت افزوده می‌شود.

سلامت نیوز: رجب گفت: هر ساله 300 هزار نفر به تعداد بیماران مبتلا به دیابت افزوده می‌شود.

اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های روز دیابت گفت: روز دیابت در زمینه این بیماری اطلاع رسانی می‌شود و بدین منظور برنامه تفریحی آموزشی برای کودکان، نوجوانان و والدین آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مشکل عمده در زمینه بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت در کشور ما  این است که به مسئله پیشگیری از این بیماری‌ها توجهی نمی‌شود و امیدواریم متخصصان، پزشکان و سیاستگذاران عرصه سلامت به این مسئله توجه کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به شیوع دیابت در جهان و کشور اظهار داشت: در کشورهای اروپایی 22 درصد دیابت شایع است و این مسئله به دلیل برنامه‌های پیشگیری این کشورها به وجود آمد در صورتی که این بیماری در کشورهای خاورمیانه از جمله ایران 97 درصد شیوع دارد و این میزان بیشتر از 3 برابر کشورهای اروپایی است.

رجب در خصوص میزان ابتلای افراد در هر سال در کشور عنوان کرد: به طور تقریبی حدود بیش از 300 هزار نفر در ایران به تعداد بیماران دیابتی افزوده می‌شود 25 سال پیش تعداد کل مبتلایان به این بیماری در کشور 600 هزار نفر بود و این میزان هم‌اکنون به بیش از 7 میلیون نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha