چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 146849

ریاست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اخلاق در پرستاری می‌تواند منجر به سلامت معنوی شود.

سلامت نیوزریاست دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اخلاق در پرستاری می‌تواند منجر به سلامت معنوی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر عباس عباس زاده در سومین کنگره اخلاق پرستاری و گرامیداشت مقام حضرت زینب کبری(س)، با بیان اینکه امسال وارد صدمین سال آموزش دانشگاهی پرستاری در کشور شدیم که در سال١٢٩۴، در شهر ارومیه و در رشته پرستاری تشکیل شد، گفت:طبیعی است که شتاب رشد پرستاری بسیار سریع باشد و در سال‌های اخیر رشد پرستاری شتاب زیادی به ویژه در حوزه پرستاری گرفته است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ارایه آموزش در حوزه پرستاری، اظهار کرد:این بیانات تکلیف را بر ما روشن کرد و برخلاف گذشته که تعداد اقدامات انجام شده در حوزه پرستاری از تعداد انگشتان دست کمتر بود، با همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین کنگره اخلاق پرستاری برگزار شد که جایگاه مناسبی برای ورود دانشجویان به تحصیلات تکمیلی و و پژوهش بود.
عباس زاده با بیان اینکه کنگره دوم با ارایه ٢٠٠ مقاله همراه بود، افزود:امسال و در سومین کنگره اخلاق پرستاری ٣٠ مقاله سخنرانی و ٣۵٠ مقاله در بخش پوستر ارایه شده است.همچنین ما در این حوزه مجله تخصصی داشته و حتی مجلات عمومی ما نیز به این بحث اشاره می‌کنند.
وی رشد مقالات و تحقیقات در حوزه پرستاری را اولین قدم در این حوزه دانست و گفت:در حال حاضر گفتمان اخلاق پرستاری تبدیل به گفتمان علمی و درس اخلاق پرستاری در همه مقاطع تحصیلات تکمیلی وارد شده است.
عباس زاده تاکید کرد: ما باید این علم را به عمل تبدیل کنیم و مدلی برای انجام این کار داشته باشیم، این مدل رضایتمندی مردم را به بار می‌آورد.
وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم حداقل کاربرد اخلاق است، گفت:حداکثر آن رسیدن به سلامت معنوی است و اگر بخواهیم به این هدف برسیم راهی جز مسیر اخلاق نداریم. بنابراین زمانی که جمعیت یکصد هزار نفری پرستار به مردم ارایه خدمت می‌کند و مردم بیشترین ارتباط را با پرستار دارند، بنابراین اخلاق در پرستاری می‌تواند منجر به سلامت معنوی شود.
عباس‌زاده در پایان اخلاق و رقابت انسانی، اخلاق و کرامت انسانی، پرستاری و مراقبت معنوی را از جمله محورهای این کنگره اعلام کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha