چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 146858

بازبینی مطالعات گذشته نشان داد که پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید می‌توانند برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی سودمند باشند.

سلامت نیوزبازبینی مطالعات گذشته نشان داد که پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های مفید می‌توانند برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی سودمند باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، پزشکان نتایج به دست آمده از بیش از 20 مطالعه پیشین را تحلیل کرده و دریافتند مبتلایان به تب یونجه می‌توانند از مصرف پروبیوتیک‌ها سود برده و علائم و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. هرچند در مورد تاثیرگذاری مثبت این شیوه درمانی برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی هنوز یافته‌های قطعی به دست نیامده است.
دکتر «جاستین تورنر» از مرکز درمانی دانشگاه وندربیلت ایالت تنسی آمریکا گفت: لازم است مطالعات کیفی بیشتری انجام شود تا پزشکان بتوانند با اطمینان بیشتر درباره توصیه یا عدم توصیه به مصرف پروبیوتیک‌ها برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی تصمیم بگیرند.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌هایی هستند که به حفظ سلامت روده کمک می‌کنند. این باکتری‌های مفید در برخی مواد غذایی از قبیل ماست وجود دارند. پروبیوتیک‌ها همچنین ممکن است تعادل باکتری‌ها در روده‌ها را به گونه‌ای تغییر دهند که با اثرگذاری روی سیستم ایمنی در نهایت به کاهش علائم آلرژی کمک کنند.

به گزارش لایوساینس، در این بررسی پزشکان مشاهده کردند که بهبود علائم بیماری و بهبود کیفیت زندگی‌ در افراد مبتلا به آلرژی‌های فصلی که از مکمل‌های پروبیوتیک یا غذاهای حاوی این باکتری‌ها مصرف کرده‌اند در مقایسه با افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند، بیشتر بوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha