معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین هرسال 37 مدال المپیاد علمی جهانی توسط دانش آموزان ایرانی کسب می‌شود، گفت: ایران رتبه پنجم المپیادهای علمی دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

سلامت نیوزمعاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور میانگین هرسال 37 مدال المپیاد علمی جهانی توسط دانش آموزان ایرانی کسب می‌شود، گفت: ایران رتبه پنجم المپیادهای علمی دانش آموزی را به خود اختصاص داده است.

به گزار شسلامت نیوز به نقل از ایسنا ، علی باقرزاده، شامگاه روز گذشته (15اردیبهشت)، در مراسم تجلیل و گرامیداشت معلمان استان البرز که به مناسبت هفته معلم در کانون امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، طی سخنانی اظهارکرد: معلمان محور توسعه کشور هستند لذا بایستی جایگاه آنان به خوبی حفظ شود؛ چرا که این قشر نقش مهمی در رشد و تعالی جامعه دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: اوج شکوفایی هنر معلمان در تربیت دانش‌آموزانی است که با تعلیم و تربیت بر گرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی افرادی لایق و شاخص تحویل جامعه بدهند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاثیر گذاری معلم بر متعلم، موجب عزت بخشی و عظمت مقام معلم است و آینده روشن و اثر گذار نسل جوان و نوجوان در جامعه با هدایت معلم فراهم می‌شود.
باقرزاده با اشاره به این که معلمان باید مطالبات خود را از راه‌های قانونی پیگیری کنند، گفت : دولت تدبیر و امید درصدد آن است که مساله معیشت معلمان و مشکلات این قشر تلاشگر حل شود.
رییس نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد: وقتی که جایگاه رفیع معلم به باور اجتماعی و عمومی برسد دیگر مطالبه ای برای معلم باقی نخواهد ماند و دغدغه امروز معلمان نیز برطرف خواهد شد.
وی در ادامه از برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی سخن به میان آورد و گفت: در حال حاضر ایران در رتبه پنجم المپیادهای علمی دانش آموزی جهان قرار دارد و این مهم نشان دهنده اثر بخش بودن جریان تعلیم و تربیت در کشور است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه به طور میانگین همه ساله 37 مدال المپیاد علمی جهانی توسط دانش آموزان ایرانی کسب می‌شود، اظهار کرد: پیشرفت علم در کشور از آموزش و پرورش منشا گرفته و هسته‌های بنیادی تولید علم در مدرسه است.
لازم به ذکر است در این مراسم از17 معلم نمونه استانی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha