چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 146883

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه محاکمه شکارچیان غیرمجاز باید خارج از نوبت صورت گیرد، گفت: به خاطر اینکه هیچ شکارچی غیرمجازی جرات تعرض به محیط زیست و نگهبانان زحمتکش را نداشته باشد باید قوه قضاییه به مجازات این شکارچیان خارج از نوبت رسیدگی کنند و آنها را به اشد مجازات برساند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه محاکمه شکارچیان غیرمجاز باید خارج از نوبت صورت گیرد، گفت: به خاطر اینکه هیچ شکارچی غیرمجازی جرات تعرض به محیط زیست و نگهبانان زحمتکش را نداشته باشد باید قوه قضاییه به مجازات این شکارچیان خارج از نوبت رسیدگی کنند و آنها را به اشد مجازات برساند.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، افزود: اگر دولت احساس می‌کند تشدید و افزایش مجازات شکارچیان غیرمجاز در کاهش صید و شکار غیرمجاز تاثیر دارد می‌تواند در این خصوص لایحه به مجلس ارائه دهد چون مجلس همیشه برای حفاظت از محیط زیست و حمایت از محیط بانان آمادگی دارد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر برخورد قاطع قوه قضاییه و نیروی انتظامی با شکارچیان غیرمجاز، تصریح کرد: درخصوص شکارچیان غیرمجاز متولیان باید احکام و قوانین سختگیرانه‌ای لحاظ کنند که شکارچیان غیرمجاز به هیچ محیط بان فداکار و زحمتکشی تعدی و تعرض نکنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اظهارنظرها مبنی بر تبرئه برخی از شکارچیان غیرمجاز، گفت: بعید می دانم که اگر تخلفی در این رابطه صورت گیرد  قوه قضائیه رسیدگی نکند چون بحث محیط زیست امری است که همه به آن علاقمند هستند.
مصری رفع دغدغه‌های محیط بانان از لحاظ اقتصادی توسط دولت را ضروری عنوان و بیان کرد: لازم است به واسطه سختی کار محیط‌‌ بانان این افراد از لحاظ اقتصادی طوری تامین شوند که انگیزه و دلگرمی لازم را برای حفاظت از محیط زیست داشته باشند.
وی عنوان کرد: با توجه به وسعت محیط زیست و تعداد کم محیط بانان  سازمان محیط زیست می تواند از افراد علاقه مند به محیط زیست به عنوان یک فرصت استفاده کند یعنی این افراد را سازماندهی و ساماندهی کرده و از آنها برای حفاظت از محیط زیست استفاده کند البته بهتر است بر حسب موقعیت جغرافیایی مناطق حفاظت شده محیط بانان آن منطقه بر افراد علاقه مند محیط زیست نیز نظارت کنند.  
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم، ادامه داد: در صورت امکان بهتر است سازمان محیط زیست با  صدور کارت شناسایی برای این افراد مجوزهایی برای آنها صادر کند که این افراد با فراغ بال تخلفاتی که در این حوزه صورت می گیرد را گزارش کنند که سازمان های متولی سریعتر بتوانند جلوی تخلفات را بگیرند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت شدت یافتن مجازات شکارچیان غیرمجاز، تصریح کرد: متاسفانه کیلومترها منطقه حفاظت شده باید به کسی سپرده شود که برای دفاع از خود اختیار استفاده از هیچ گونه سلاحی را ندارد لذا لازم است که قوه قضائیه احکام  را در قبال شکارچیان شدیدتر بگیرد که هیچ شکارچی غیرمجازی جرات و جسارت اینکه  به محیط زیست و محیط بانان تعدی کنند را نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha