چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 146886

معاون امور تالاب سازمان محیط زیست با بیان اینکه تله های رسوب‌گیر در احیا تالاب انزلی عملکرد مناسبی نداشته اند از نصب تورهای آشغالگیر بر ورودی رودخانه های منتهی به تالاب خبر داد.

سلامت نیوز:معاون امور تالاب سازمان محیط زیست با بیان اینکه تله های رسوب‌گیر در احیا تالاب انزلی عملکرد مناسبی نداشته اند از نصب تورهای آشغالگیر بر ورودی رودخانه های منتهی به تالاب خبر داد. 

دکتر مسعود باقرزاده کریمی در گفتگو با مهر، افزود: در حال حاضر میزان رسوبات وارده به تالاب انزلی بسیار زیاد است و حتما باید برای احیا این تالاب از ورود این رسوبات جلوگیری کرد.
به گفته وی، علاوه بر کنارگذر موجود در انزلی، طرح های دیگری از جمله طرح راه آهن که در حال تجهیز کارگاه است بزرگترین تهدیدات برای تالاب انزلی محسوب می شوند.
معاون امور تالاب سازمان محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر ۳ پروژه برای احیای تالاب انزلی در دستور کار است که با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و همچنین پروژه بین المللی جایکا برای احیای آن اقدام می شود.
باقرزاده کریمی تصریح کرد: بر اساس مطالعات سازمان محیط زیست، تله های رسوب‌گیر عملکرد خوبی نداشته اند و شواهد نشان می دهد که این تله ها نتوانسته اند جلوی ورود رسوب به تالاب انزلی را بگیرند.
وی افزود: با کمک جایکا مطالعاتی انجام شده و قرار است بر ورودی تمام رودخانه های منتهی به تالاب انزلی، تورهای آشغالگیر نصب شود که در حال حاضر به عنوان نمونه بر روی دو رودخانه این پروژه اجرا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha