یک محقق اهل آفریقای جنوبی می گوید: دارو درمانی و روان درمانی می تواند به افرادی که از ظاهر خود راضی نیستند، کمک کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، "جاناتان ایپسر" از "واحد تحقیقات اختلالات اضطرابی و تنش ام.آر.سی" در دانشگاه "استلن باش" در آفریقای جنوبی گفت: از هر 20 نفر یکی به اختلال بدشکلی بدن مبتلا است.
بیماران مبتلا به این اختلال، بطور وسواس گونه ای نگران ظاهر خود هستند و محور نگرانی های آنها بیشتر در مورد پوست، مو و بینی است.
ایپسر میزان عزت نفس این افراد را بسیار پایین می داند و می گوید بسیاری از آنها به افسردگی مبتلا هستند و حدود یک چهارم از آنها اقدام به خودکشی می کنند.
این محقق با اشاره به شمار بالای افراد مبتلا به این اختلال و نگرانی زیادی که ایجاد می کند، از اینکه اطلاعات اندکی در زمینه روش های درمان این اختلال وجود دارد ابراز شگفتی کرد.
ایپسر و همکارانش، اطلاعات حاصل از چهار آزمایش بر روی 169 بیمار را تجزیه و تحلیل کردند.
محققان دریافتند بیش از نیمی از افرادی که به مدت 12 هفته با داروی ضد افسردگی "فلوکسیتین" تحت درمان قرار گرفتند، و یک چهارم از بیمارانی که دارونما دریافت کردند، بهبود یافتند.
ایپسر گفت: شدت علایم این بیماری پس از دو نوبت 12 هفته ای رفتار درمانی ادراکی ، کاهش قابل توجهی یافت.
بیماران هر دو نوع درمان را به خوبی تحمل کردند و هیچ عارضه جانبی شدیدی دیده نشد.
این بررسی که در نشریه "Cochrane Library" منتشر شده، در نتیجه گیری خود اعلام کرد برای تعیین موثرترین روش درمان و اینکه آیا این دو رویکرد باید به صورت ترکیبی استفاده شود یا خیر به تحقیقات بیشتری نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha