چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 146904

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از سیاستهای دارویی وزارت بهداشت در خصوص بیماران مبتلا به تالاسمی انتقاد کرد و خواستار تغییر این سیاست شد.

سلامت نیوز:  مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از سیاستهای دارویی وزارت بهداشت در خصوص بیماران مبتلا به تالاسمی انتقاد کرد و خواستار تغییر این سیاست شد.

محمدرضا مشهدی، در گفت و گو با  فارس گفت: داروی دسفرال که 18 سال به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گرفته در حال حاضر و با سیاستهای دولت بار مالی قابل توجهی به بیماران تالاسمی تحمیل کرده است.

این عضو هیأت مدیره انجمن تالاسمی ایران افزود: تولیدکنندگان داخلی دارو نه قادر به تأمین نیازهای دارویی کشور برای داروی تزریقی بوده‌اند و نه توانسته‌اند که بیماران و پزشکان را از کیفیت محصول خود مطمئن سازند.

مشهدی افزود: در خصوص داروهای خوراکی نیز مشکل به همین صورت باقیمانده است و داروی Exjade  که توانسته پزشکان و بیماران را از نظر کارایی قانع کند با هزینه ای گزاف در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد. به نحوی که هزینه یک ماه مصرف این دارو برای برخی از بیماران بالغ بر 4 میلیون ریال است.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: وزارت بهداشت بنا دارد که با کاهش دسترسی بیماران به داروهای با کیفیت، اجباراً آنها را به سمت تولیدات داخلی، که حتی در داخلی بودن آنها شبهاتی وجود دارد، هدایت کند. این رویه نه با منشور حقوق بیماران مطابقت دارد و نه از نظر حفظ سلامت جامعه منطقی به نظر می‌رسد.  

 مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران اظهار امیدواری کرد که در آستانه روز جهانی تالاسمی با تدبیر مقامات کشور مشکل دارویی بیماران حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha