چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 146905

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: تعرفه‌های درمانی علمی تعیین نشده و این زیبنده وزارت بهداشت نیست. به نظر می‌رسد نوعی استبداد نظر وجود دارد و وزارت بهداشت به صورت انحصاری عمل کرده است.

وزارت بهداشت در تعیین تعرفه ها انحصاری عمل می کند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: تعرفه‌های درمانی علمی تعیین نشده و این زیبنده وزارت بهداشت نیست. به نظر می‌رسد نوعی استبداد نظر وجود دارد و وزارت بهداشت به صورت انحصاری عمل کرده است.

محمد صاحب‌زمانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با تعرفه تعیین شده در حوزه آزمایشگاه گفت: متاسفانه در مورد تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت با انجمن‌های آزمایشگاهی مشورتی انجام نداده است. در نتیجه میزان ارزش نسبی خدمات آزمایشگاهی و ضریبی که برای آن تعیین شده واقعی نیست.

وی ادامه داد: باید کارگروهی تخصصی تشکیل می‌شد و به صورت علمی تعرفه‌ها را محاسبه می‌کرد متأسفانه علیرغم پیگیری‌های 7 ماهه‌ای که از سوی بنده انجام شد کارگروه تخصصی تشکیل نشد.

صاحب زمانی گفت: کارگروه تخصصی در همه جای دنیا ارزش نسبی خدمات و ضرایب را به صورت دقیق و علمی تعیین می‌کند اما با عدم تشکیل چنین کارگروهی در وزارت بهداشت سال گذشته تعرفه آزمایشگاهی 20 هزار تومان بود و امسال 17 هزار تومان تعیین شده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی افزود: روش تعرفه‌گذاری در وزارت بهداشت اشتباه است و این روش زیبنده وزارت بهداشت نیست چرا که وزارت بهداشت یک وزارتخانه تخصصی و علمی است.

وی ادامه داد: معلوم نیست k و ضریب خدمات درمانی چگونه تعیین شده، چرا که به صورت علمی بررسی نشده است و دلیل آن این است که وزارت بهداشت ارزشی برای NGO ها و کار کارشناسی قائل نیست و به نوعی استبداد نظر در این حوزه وجود دارد و به صورت انحصاری عمل می‌کند.

صاحب زمانی گفت: هنوز هم برای تشکیل کارگروه تخصصی دیر نیست چرا که تعرفه‌های درمانی در شهریور مورد بازنگری قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha