چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 146907

یک فوق تخصص ایمونولوژی، آسم و آلرژی عنوان کرد: تحقیقات نشان داده در شهرهای بزرگ به ویژه تهران، آسم، کودکان را بیش از سایر افراد درگیر می‌کند به طوری که 30 درصد کودکان دچار علائم آسم هستند.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص ایمونولوژی، آسم و آلرژی عنوان کرد: تحقیقات نشان داده در شهرهای بزرگ به ویژه تهران، آسم، کودکان را بیش از سایر افراد درگیر می‌کند به طوری که 30 درصد کودکان دچار علائم آسم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر حبیب سهیلی فوق تخصص ایمونولوژی، آسم و آلرژی با بیان این مطلب گفت: آلرژی بیماری است که بافت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند به طوری که با درگیر کردن پوست می‌تواند باعث کهیر شود و یا حتی می‌تواند مجاری تحتانی تنفسی و یا گوارشی را هم درگیر کند.

وی افزود: مطالعات نشان داده که آلرژی در شهرهای بزرگ بین 30 تا 40 درصد شیوع دارد و در دنیا حداقل 500 میلیون نفر دچار آلرژی فصلی هستند.

این متخصص کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، با توجه به اینکه آسم هم یکی از بیماری‌های آلرژیک محسوب می‌شود، تصریح کرد: آلرژی فصلی بیشتر شبیه به سرماخوردگی است اما تفاوت آن با سرماخوردگی این است که دوره طولانی‌تری دارد و بیمار دچار تب نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در تهران نیز آسم در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می‌شود حتی تحقیقات نشان داده که در شهرهای بزرگ 30 درصد کودکان دچار علائم آسم هستند و 20 درصد هم آلرژی فصلی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha