نماینده سازمان جهانی بهداشت درایران گفت: وجود سیستم بهداشتی و نظام مراقبت قوی، توانایی تشخیص سریع و کنترل بیماری از عوامل موفقیت ایران در مقابله با بیماری مالاریا و کاهش شمار مبتلایان به آن است.

سلامت نیوز:  نماینده سازمان جهانی بهداشت درایران گفت: وجود سیستم بهداشتی و نظام مراقبت قوی، توانایی تشخیص سریع و کنترل بیماری از عوامل موفقیت ایران در مقابله با بیماری مالاریا و کاهش شمار مبتلایان به آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جیهان طاویلا در همایش بین المللی روزجهانی مالاریا دربوشهر افزود: برنامه پیشرفت کاهش مالاریا در دنیا قابل توجه است ولی به معنی توقف تلاش هایمان برای کنترل این بیماری نیست و این برنامه ها باید ادامه یابد.

وی اضافه کرد: هرسال نیم میلیون نفر درجهان براثر ابتلا به بیماری مالاریا می میرند که این آمار بیانگر ضرورت ادامه روند مقابله و کنترل این بیماری است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت درایران بیان کرد: آمارها نشان می دهد تلاشها در زمینه کنترل ناقل بیماری، نظام مراقبت و ابزارهای تشخیصی جدید برای حذف مالاریا باید ادامه داشته باشد و راه طولانی دراین راستا درپیش خواهیم داشت.

وی اظهارکرد: با وجود پیشرفت ایران درزمینه کنترل بیماری مالاریا ولی به دلیل همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان که نمونه های زیادی از این بیماری را دارند و وجود جابه جایی جمعیت بین این کشورها، ایران باید همیشه آماده باشد.

طاویلا افزود : دراین شرایط ایران برای حذف کامل این بیماری هنوز کارهای زیادی در پیش رو دارد.

وی با تاکید براین که مقابله با بیماری مالاریا منابع مالی زیادی نیاز دارد گفت: هردلاری که برای مقابله با مالاریا هزینه می شود برابر با 60 دلار سود برای سیستم بهداشتی است بنابراین کنترل و حذف مالاریا می تواند به کشور کمک زیادی کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha