مطالعات نشان می دهد که احتمال ابتلا به اختلال مشاعر در بزرگسالانی که ارتباط اجتماعی قوی تری دارند و به اصطلاح خوش معاشرت و آرام می باشند، به مراتب کمتر از افراد منزوی و سرشار از استرس است.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این یافته حاصل مطالعات محققان سوئدی می باشد. در این مطالعه 506 فرد میانسال مورد آزمایش واقع شدند. شرکت کنندگان در شروع مطالعه ، مورد مصاحبه قرار گرفتند و شخصیت، نحوه زندگی اجتماعی شامل روش کنترل استرس، میزان خوش مشربی و فعالیت های اجتماعی آنها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تست مربوط به مهارت فکری در زمانهای مختلف طی 6سال متوالی برای تشخیص ابتلا به اختلال مشاعر صورت گرفت.

در پایان مطالعه 144 نفر از از شرکت کنندگان ، مبتلا به این عارضه تشخیص داده شدند که اغلب آنها افرادی منزوی، پر استرس بودند.

گفتنی است که در این تحقیق ، فاکتور جنس، میزان تحصیلات، علائم افسردگی، بیماری قلبی، سکته، دیابت نوع دو و... در نظر گرفته نشده بود. البته این یافته بدین معنا نیست که تنها این دو فاکتور انزواطلبی و زندگی پر استرس باعث بروز اختلال مشاعر است، ولی فایده اجتماعی بودن و داشتن شخصیت آرام را نیز نباید در این زمینه نادیده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha