دادستان سابق تهران درباره سومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش توضیحاتی ارائه کرد.

سلامت نیوز:دادستان سابق تهران درباره سومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: سعید مرتضوی پس از خروج از دادگاه کیفری استان در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه امروز مربوط به ادامه دفاعیات من در بخش تأمین اجتماعی و این موضوع که عنوان کرده بودند که اعلام صادره از سوی وزیر سابق کار برای سرپرستی من در تأمین اجتماعی غیرقانونی بوده، اختصاص داشت.

وی گفت: وکیل تأمین اجتماعی امروز هم یک استدلال و توضیح داشت مبنی بر این‌که ابلاغ سرپرستی من غیرقانونی بوده است. من هم به استناد ماده 14 اساسنامه تأمین اجتماعی توضیحات کافی را به دادگاه ارائه کردم که ابلاغ سرپرستی نیاز به ارجاع به مدیرعامل ندارد.

وی گفت: دادگاه لازم دانست مواردی را از وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی استعلام کند که ان‌شاءالله این کار را انجام داده و یا انجام می‌دهد.

مرتضوی درباره بخشی از پرونده که مربوط به حادثه کهریزک است، گفت: پرونده کهریزک با شکایت آقای روح‌الامینی و کامرانی تحت عنوان معاونت در تهیه گزارش خلاف واقع مطرح شده است که این موضوع را دیوان عالی کشور نپذیرفته و حکم را نقض کرده است. این موضوع به شعبه هم عرض ارجاع شده است. در این باره خودشان و وکیلشان توضیحاتی دادند و من هم دفاع کردم ولی چون دادگاه غیرعلنی بود اجازه بدهید به توضیحات پرونده نپردازم.

مرتضوی درباره شکایت معاونت در قتل که از سوی روح‌الامینی مطرح شده است، گفت: این موضوع 5 بار رسیدگی شده که طی آن حکم برائت یا قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی با بیان این‌که «پس از 5 بار رسیدگی نباید این دعوا از سوی دادگستری پذیرفته می‌شد» گفت: وقتی ما را دعوت می‌کنند مجبوریم بیاییم از نو دفاع کنیم تا ببینیم شعبه جدید چه تصمیمی در این باره می‌گیرد.

وی با بیان این‌که «ممکن است رسیدگی به این پرونده دو سه جلسه دیگر طول بکشد» درباره علت تجمیع نشدن پرونده‌های مرتضوی و وجود بخشی از آن در دادسرا، گفت: این اصلاً خلاف است. چرا که طبق قانون آیین دادرسی کیفری رسیدگی باید به صورت توأمان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha