چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

یك نفر از هر هفت فرد متاهل حاضر در این تحقیق اعلام كرد كه به دلیل نحوه رفتار و عملكرد همسرش در اپلیكیشن‌ها و شبكه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوك، توئیتر، واتس‌اپ و اسكایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.

سلامت نیوز:یك نفر از هر هفت فرد متاهل حاضر در این تحقیق اعلام كرد كه به دلیل نحوه رفتار و عملكرد همسرش در اپلیكیشن‌ها و شبكه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوك، توئیتر، واتس‌اپ و اسكایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین ، تابه‌حال احساس کرده‌اید که شبکه‌های اجتماعی به ویژه در زمینه روابط اجتماعی بیشتر از آنکه مفید باشند، زیان آورند؟ اگر این حس را داشته‌اید، گروهی از دانشمندان در مطالعه اخیر خود آن را تایید می‌کنند.براساس گزارش فاكس‌نیوز، تحقیق جدیدی كه توسط شركت حقوقی اسلیتر و گوردون از دو هزار زوج بریتانیایی انجام شده نشان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی برای زندگی‌های متاهلی سم است.

یك نفر از هر هفت فرد متاهل حاضر در این تحقیق اعلام كرد كه به دلیل نحوه رفتار و عملكرد همسرش در اپلیكیشن‌ها و شبكه‌های اجتماعی از قبیل فیس‌بوك، توئیتر، واتس‌اپ و اسكایپ قصد جدایی و طلاق از او را دارد.

دست كم یك نفر از چهار نفر افراد حاضر در این تحقیق یكبار در هفته برسر موضوعاتی مرتبط با شبكه‌های اجتماعی با یكدیگر بحث و جدل می‌كنند. همچنین 17 درصد از این افراد اعلام كردند روزانه با همسرانشان برسر عملكرد آنها در شبكه‌های اجتماعی مشاجره می‌كنند.

شاید جالب باشد بدانید 58 درصد از افراد اعتراف كردند رمز‌های عبور حساب‌های كاربری همسرانشان را گاه حتی بدون اطلاع آنها، می‌دانند. این رویكرد نشان‌دهنده شدت تلاش افراد برای نظارت بر رفتارهای اجتماعی همسرانشان است.

شبكه‌های اجتماعی در پرونده‌های طلاق آمریكا نیز نقشی قابل توجه دارند. وكلای خانواده معتقدند شبكه‌های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری در مسائل و مشكلات خانوادگی تاثیرگذار شده‌اند. در سال 2010 بیش از 80 درصد از وكلای خانوادگی تایید كردند كه رسانه‌های اجتماعی از سال 2005 به بعد در پرونده‌های طلاق نقشی پررنگ داشته‌اند.

اگرچه این آمار ارقام بسیار واضح و گویا هستند، اما تنها ازدواج نیست كه تحت اثرات منفی شبكه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است. وال استریت ژورنال چند سال پیش مقاله‌ای  درباره اثر شبكه‌های اجتماعی بر روابط دوستانه منتشر كرد كه نتیجه‌گیری آن نشان می‌دادند این رسانه‌ها بیشتر از آنكه در دوستی افراد با یكدیگی موثر باشند،‌مخرب روابط هستند. چكیده این مقاله دو بخش داشت: اول اینكه شبكه‌های اجتماعی افراد را به نوشتن محتوای بی‌معنی، ناخوشایند و كسل‌كندده  تشویق می‌كند كه دیگران را آزار می‌دهد. دوم اینكه این شبكه‌ها به واسطه اینكه بستری مناسب برای خودنمایی افرادی است كه اتفاق ویژه‌ای در زندگی آنها رخ داده،‌حس حسادت را در میان دیگران افزایش می‌دهد.

اگرچه قرارگیری در دل عصر دیجیتال به آن معنی است كه شبكه‌های اجتماعی به این زودی‌ها انسان را به حال خود رها نخواهند‌كرد،‌اما شاید نتایج این تحقیقات تلنگری باشد برای تجدید نظر درباره مدت زمانی كه در شبكه‌های اجتماعی صرف می‌كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha