عضو اصلی انجمن روانشناسی آمریکا با اشاره به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج گفت: این مشاوره باید در کشور الزامی و توسط متخصصان انجام شود.

سلامت نیوز:  عضو اصلی انجمن روانشناسی آمریکا با اشاره به اهمیت مشاوره پیش از ازدواج گفت: این مشاوره باید در کشور الزامی و توسط متخصصان انجام شود.

به گزارش سلا مت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر رضا خجسته مهر در همایش ترویج ازدواج سالم در جوانان در سرسرای اجتماعات دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: اگر مشاوره پیش از ازدواج توسط مشاوران زیرک، با بصیرت و دیندار انجام نشود ازدواج به ضد خود تبدیل می شود.

وی افزود: مهمترین محورها و فواید مشاوره پیش از ازدواج پی بردن به این موضوع است که آیا دو نفر آمادگی ازدواج را دارند و مناسب وصلت کردن با یکدیگر هستند یا خیر؟
خجسته مهر ادامه داد: هدف از مشاوره ازدواج به طور کلی، بالابردن سطح بهداشت جامعه است.

وی که عضو اصلی انجمن روانشناسی آمریکا نیز است ،اظهارداشت : بالاترین روانشناسان افرادی هستند که قدرت پیش بینی دارند و باید از ازدواج های نامناسب جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: با انجام مشاوره باید از طلاق پیشگیری کنیم و با آگاه سازی زوجین، به یک ازدواج موفق کمک کنیم.

وی ادامه داد: اهداف مشاوره های پیش از ازدواج کمک به افراد است تا در زمینه هایی از جمله ظاهر خواستگار، صحت مزاج دوطرف، وضعیت تاهل، حضور در اماکن مذهبی، میزان تحصیلات، سوابق کار و اشتغال، و اوقات فراغت اطلاعات بدست آورند.

این روانشناس خانواده و ازدواج در خصوص فرصت های ازدواج گفت: آرامش، پیدا کردن نیمی از خود، تکمیل نیمی از دین، تجربه دوستی عمیق، مودت و دوست داشتن، ارضای نیازهای فیزیولوژیکی، برآورده شدن انتظارات،صداقت، تعهد و تداوم نسل از جمله مهمترین این فرصت ها است.

وی در خصوص مقوله آرامش اظهار کرد: زوج هایی خوشبخت هستند که برای همدیگر محبوب هستند و محبوب یعنی کسی که آرامش بدهد و آرامش بگیرد.

خجسته مهر به تهدیدهای ازدواج اشاره کرد و افزود: محدود نکردن آزادی مجردی، نداشتن استقلال و نبود تمایز از خانواده اصلی و دخالت مخرب و تاثیر پذیری زوجین، نبود همگرایی زوجین از نظر صفت شخصیتی(اخلاقی) و الگوهای رفتاری مخرب، جنگ انتظارات، وسواس تمامیت خواهی(جزیی نگر)، نبود صداقت (موضوع تعدد زوجات) و نبود تعهد از جمله این تهدیدها است.

این همایش یک روزه با محورهای نقش خانواده در پیشگیری از ازدواج گریزی جوانان، تاثیر ازدواج بر کاهش آسیب های اجتماعی جوانان، شناخت زوجین و نقش مشاوره در ازدواج، و واسطه گری در ازدواج ، با حضور کارشناسانی در این حوزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha