معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به روند حذف استاد پروازی در دانشگاههای علوم پزشکی از پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی به صورت تعهد خاص در دانشگاهها به عنوان راهکار اصلی حذف استاد پروازی نام برد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با مهر افزود: از سال جاری تحصیلی در بیشتر رشته های مرتبط با علوم پایه پزشکی که درصد بالایی از رشته های دانشگاهی در علوم پزشکی را تشکیل می دهند، دانشجویان پذیرفته شده در دوره دکتری تخصصی موظف هستند با توجه به اعلام نیاز دبیرخانه مربوطه تعهد خاص به دانشگاه ارائه کنند.

وی اضافه کرد: در واقع دانشجوی دکتری تخصصی باید از پیش اعلام کند که تعهدات لازم خود را در دانشگاه محل تحصیل ارائه می دهد.

عین اللهی تاکید کرد: تعهد خاص یکی از مهمترین مکانیزم های حذف استاد پروازی در دانشگاههای علوم پزشکی است.

وی اظهار داشت: البته در این میان برخی از دانشگاهها با برگزاری دوره های مشترک نیز توانسته میزان استاد پروازی را کاهش دهند که از نمونه های آن می توان به برنامه مشترک دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فسا اشاره کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: برگزاری تله کنفرانس نیز در کاهش استاد پروازی در میان دانشگاه های علوم پزشکی موثر است که نمونه آن هم اکنون به طور موفق در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha