رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت از آغاز بررسی عملکرد هیئت های ممیزه دانشگاههای علوم پزشکی و ارزیابی آنها از سوی هیئت ممیزه مرکزی خبر داد.

دکتر محسن نفر در گفتگو با مهر افزود: هیئت های ممیزه دانشگاههای علوم پزشکی ارزیابی می شوند و برای این کار تا پایان امسال نمایندگان هیئت ممیزه مرکزی به دانشگاهها می روند و از وضعیت کاری آنها بازدید می کنند.

وی یادآور شد: در این ارزیابی میزان افرادی که در هیئت های ممیزه دانشگاهها ارتقا پیدا می کنند و کیفیت کار این هیئت های ممیزه مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوانیم با این نظارت اعمال قانون کنیم.

دکتر نفر تاکید کرد: در ارزیابی هیئت های ممیزه دانشگاهها، مسائلی از جمله تعلل برخی از هیئت های ممیزه در بررسی پرونده های ارتقای هیئت علمی، ارزیابی های نامناسب و سایر موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس مرکز امور هیئت علمی تاکید کرد: بر اساس قانون نقش نظارت بر این روند بر عهده هیئت ممیزه مرکزی است و در صورتی که در ارزیابی تخلفی از سوی هیئت ممیزه دانشگاهی محرز شود نیز مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای هیئت ممیزه مستقل هستند و سایر دانشگاهها نیز با کمک هیئت ممیزه مرکزی فعالیت می کنند.

دکتر نفر اظهار داشت: هیئت ممیزه مستقل پس از به حد نصاب رسیدن تعداد استاد و دانشیار در یک دانشگاه ایجاد می شود و پیش بینی می شود در سال آینده بخش عمده ای از دانشگاههایی که دارای هیئت ممیزه مستقل نیستند بتوانند شرایط ایجاد این هیئت ممیزه را کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha