یک مقام مسوول در شهرداری تهران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران بیش از 15 هزار کارتن خواب دارد که با توجه به بودجه و امکانات موجود برای این بخش ، تنها به یک سوم این جمعیت، امکان ارائه خدمات وجود دارد.

15 هزار کارتن خواب و 5 هزار کودک یتیم در پایتخت/کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می‌رود

سلامت نیوز: یک مقام مسوول در شهرداری تهران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران بیش از 15 هزار کارتن خواب دارد که با توجه به بودجه و امکانات موجود برای این بخش ، تنها به یک سوم این جمعیت، امکان ارائه خدمات وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب در همایش مددکاری اجتماعی و مسوولیت اجتماعی، افزود: از این نکته مهمتر آنکه جمعیت کارتن خواب های تهرانی از مردان به سمت زنان در حال افزایش است که این یک خطر بزرگ و جدی برای جامعه محسوب می شود.

فرزاد هوشیار عصرچهارشنبه در دانشگاه ازاد تهران مرکزی با بیان این مطلب افزود: گرمخانه های شهرداری تهران در هر شب گنجایش خدمات رسانی به حداکثر پنج هزار کارتن خواب را دارند و برای کمک به این قشر به مشارکت تشکلهای غیردولتی ، موسسات ، سازمانها و شرکتهای بزرگ اقتصادی نیاز است.
وی با اشاره به نگهداری و رسیدگی به سه هزار کودک خیابانی در مراکز شهرداری افزود: هم اکنون حدود پنج هزار کودک نیازمند و یتیم و یا بی سرپرست در حاشیه تهران شناسایی شده اند که برای کمک به این قشر نیز باید سایر بخشهای جامعه مشارکت فعالتری داشته باشند.
مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در صورت بی توجهی به این موج کودکان نیازمند به مراقبت و کارتن خوابها در تهران در آینده مخاطرات جدی تری شهروندان تهرانی را تهدید خواهد کرد.
هوشیار با اشاره به برگزاری دوره جدید انتخابات شورایاری محلات تهران گفت: براساس تقسیم بندی های شهرداری، تهران به 374 محله تقسیم شده و نمایندگان شهروندان در این محلات ، دقیق ترین امار نیازمندان و آسیبهای احتمالی را رصد و بانک اطلاعاتی نیازمندان شهر تهران با کمک اطلاعات نمایندگان شهروندان تهرانی هر روز کاملتر و دقیق تر به روز رسانی می شود.
وی تاکید کرد : مشارکت و مسوولیت پذیری بنگاههای بزرگ اقتصادی و خیرین برای حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر در شهر تهران ضروری است تا از ورود این قشر به حوزه های پرمخاطره جلوگیری کنیم.
سی امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت روز ولادت امیرالمومنین علی (ع) و روز ملی مددکاری اجتماعی با عنوان مددکاری اجتماعی و مسوولیت اجتماعی روز چهارشنبه با مشارکت مسوولان دستگاههای اجرایی متولی ، چندین دانشگاه و موسسه و بنگاه اقتصادی و حمایت برخی از رسانه های گروهی در دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارفع ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    0 0
    سلام خدا به خیر کنند مبارزه با ایدز و هپاتیت و ... امان از وقتی که سیرها خبر از گرسنه ها نداشته باشند.