پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 146988

هرگاه خشمگین می شوید و حالت عادی ندارید، این مشکل را به عملکرد هورمون ها، ارتباط می دهید. احتمال صحت این امر زیاد است. زیرا این پیام رسان های شیمیایی، تقریباً تمامی سیستم بدن را کنترل می کند و روی اشتها، وزن، نیاز جنسی، قاعدگی و... تأثیر می گذارد.

سلامت نیوز: هرگاه خشمگین می شوید و حالت عادی ندارید، این مشکل را به عملکرد هورمون ها، ارتباط می دهید. احتمال صحت این امر زیاد است. زیرا این پیام رسان های شیمیایی، تقریباً تمامی سیستم بدن را کنترل می کند و روی اشتها، وزن، نیاز جنسی، قاعدگی و... تأثیر می گذارد.

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سایت «Readers Digest»، برخی رفتارها می تواند باعث افزایش یا کاهش این مواد شود و روی بدن تأثیر بگذارد.
از جمله؛
مصرف زیاد شیرینی:

مصرف غذاهای حاوی قند به طور مستقیم با اضافه وزن ارتباط دارد. وزن اضافه یکی از عوامل ابتلا به دیابت، سندروم متابولیک و... است و اختلال هورمونی را به همراه دارد.


استرس آخر شب:

به طور معمول، میزان کورتیزول (هورمون استرس) هنگام شب افت پیدا می کند و این امر به فرد کمک می کند تا با آرامش بخوابد اما اضطراب یا استرس هنگام شب نشان دهنده میزان بالای کورتیزول است.
از طرفی کم خوابی میزان کورتیزول را افزایش می دهد و همچنین قند خون را بالا می برد.


کمبود خواب:

هنگام خواب، هورمون «لپتین»، به بدن علامت می دهد که نیاز به ماده غذایی ندارد کم خوابی باعث می شود که بدن «لپتین» کافی تولید نکند. بنابراین، روز بعد احساس گرسنگی بیشتری می کنید و مستعد به اضافه وزن می شوید.

مصرف نوشیدنی های کافئین دار هنگام عصر:

کافئین تولید کورتیزول را افزایش می دهد. بنابراین مصرف قهوه را به روزی ۲ فنجان و به طور معمول قبل از ساعت ۳ یا ۴ بعدازظهر محدود کنید.

ورزش نامنظم:

بدون ورزش منظم، بدن نمی تواند میزان طبیعی آندروفین ترشح کند. آندروفین، هورمونی است که احساس مثبت ایجاد می کند. علاوه بر آن، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و میزان هورمون های جنسی را افزایش دهد؛ هرچه بیشتر ورزش کنید، آندروفین بیشتری تولید می شود. ورزش های هوازی نیز، میزان تولید هورمونی به نام «گرلین» را کاهش می دهد که باعث کاهش اشتها می شود.


تشدید علایم سندروم قاعدگی با خوردن شیرینیسندروم پیش از قاعدگی ناشی از تغییرات هورمونی است که باعث کج خلقی زنان می شود و مصرف زیاد شیرینی این حالت را تشدید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعده ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    عالی بود باتشکر