پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 146996

میوه انار سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و به گفته محققان سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد. حتی سرکه انار نیز دارای مواد مغذی بسیاری است.

سرکه انار، مفید برای سلامت

سلامت نیوز: میوه انار سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و به گفته محققان سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد. حتی سرکه انار نیز دارای مواد مغذی بسیاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اما خواص سرکه انار:

دارای اسیداستیک بالاست و با افزایش جذب مواد مغذی در بدن به روند هضم کمک می کند. برای بهبود هضم مقداری سرکه روی سالاد بریزید یا این که پس از هر وعده غذایی چند قاشق سرکه در آب حل کنید و بخورید.
به نقل از yahoonews با افزایش خاصیت جذب مواد مغذی، اسیداستیک باعث افزایش عملکرد بدن نیز می شود.برای افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، مصرف روزانه سرکه انار مفید است. این افراد مجبورند، منابع دیگر کلسیم پیدا کنند مانند کلم بروکلی یا اسفناج؛ افزودن چند قطره سرکه به این گیاهان به جذب کلسیم کمک می کند. میزان کلسترول مضر را کاهش می دهد، ترکیب های طبیعی آن باعث حفظ سلامت قلب و کاهش بروز بیماری قلبی عروقی می شود. این ترکیب شامل تانین، آنتی اکسیدان و ویتامین C است. پتاسیم آن می تواند فشارخون را کاهش دهد. این سرکه از حمله قلبی، سکته، بیماری های خونی و قلبی پیشگیری می کند. فلاوانوئید و آنتی اکسیدان ها بدون آسیب رساندن به سلول های سالم، سلول های سرطانی را از بین می برد.فلاوانوئید و آنتی اکسیدان موجود در سرکه انار از آسیب سلول های مغزی پیشگیری می کند و مانع از بروز اختلالات هورمونی مانند افسردگی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha