سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور و نیز جمعی از میهمانان داخلی و خارجی، صبح روز سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در برج میلاد آغاز به کار کرد.

سلامت نیوز: سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور و نیز جمعی از میهمانان داخلی و خارجی، صبح روز سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در برج میلاد آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز، رییس سازمان نظام  پزشکی کشور گفت: بر اساس مستندات موجود و شواهد علمی، طرح هدفمندی یارانه ها آسیب های جدی به موسسات پزشکی و سلامت کشور از جمله موسسات رادیولوژی وارد ساخت. 

    دکتر علیرضا زالی صبح روز سه شنبه  در مراسم افتتاحیه "سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران" با اعلام این مطلب افزود: از آنجا که تامین انرژی و برق این مراکز نیازمند حمایت هایی از جمله سوبسید ترجیحی بود که متاسفانه اعمال نشد، موسسات تصویر برداری طی سال های اخیر با خسارت های فراوانی روبرو شدند.      وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر، مراکز تصویر برداری با شرایط استثنایی رو برو بودند که تاکنون مشابه آن را تجربه نکرده بودند، تصریح کرد: بسیاری از این موسسات که توان خسارت های وارد آمده را نداشتند، مجوز های خود را برای فروش ونقل و انتقال به انجمن رادیولوژی ایران عرضه کردند. این درحالیست که تا پیش از طرح هدفمندی یارانه ها  کسب مجوز تاسیس مراکز رادیولوژی جنبه رقابتی داشت و تمایل به واگذاری مجوز ها نشان از چالشی بزرگ در این عرصه داشت.

      دکتر زالی گفت: با وجود مشکلاتی که بر سر راه این رشته وجود داشت از جمله نوسانات ارزی و افزایش ناگهانی قیمت ها که همگی بر مواد مصرفی این رشته تاثیر منفی برجای گذاشت، بسیاری از موسسات رادیولوژی هر چند به سختی ، اما خود را سرپا نگه داشتند.   

  وی از تعرفه های رادیولوژی به عنوان دیگر چالش این حوزه نام برد و گفت: نیازمند تغییر مفهوم تعرفه گذاری و ارزش گذاری رشته رادیولوژی هستیم. 

    رییس سازمان نظام  پزشکی کشور ادامه داد: رشد تکنولوژی هرچند دیگر عرصه های پزشکی را  طی سال های اخیر دگرگون ساخته است، اما به دلیل متکی بودن دستگاه های رشته رادیولوژی بر تکنولوژی های نوین و ورود نسل جدید تجهیزات به داخل کشور، موسسات رادیولوژی نیازمند به روز سازی دستگاه های خود هستند که این امر نیازمند سرمایه گذاری های کلانی در این حوزه است.   

  وی با تاکید  بر نقش رادیولوژیست ها در حوزه مشاوره های پزشکی اظهار داشت: بی توجهی به این موضوع غفلتی تاریخی بوده و این نگاه که رادیولوژی تنها رشته ای مربوط به لوازم و تجهیزات است، می بایست تغییر یافته و وقت و دانشی را که رادیولوژیست صرف درمان می کند در نظام تعرفه گذاری لحاظ کرد.  

    دکتر زالی با ابراز تاسف از اینکه جوانان رشته رادیولوژی با مشکلات فروانی رو برو هستند، یاد آور شد، این رشته جزو رشته هایی سخت پزشکی است که داوطلبان علاوه بر اشراف در حوزه بالینی می بایست به واسطه کار با دستگاه های تصویر برداری بر فیزیک و دیگر رشته های علوم پایه نیز واقف باشند. بنابراین ضروری است با رفع موانع بر سر راه جوانان رادیولوژیست امکان شکوفایی استعداد آنان را فراهم ساخت.      در این مراسم دکتر جلال جلال شکوهی، رییس انجمن رادیولوژی ایران نیز خبر از آغاز قطب رادیولوژی در کشور داد و گفت: هم اینک پرونده ای در معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری برای این منظور تشکیل شده است که قطب رادیولوژی ایران با شرکت یک هیات امنا و کارگردانی پروفسور حسین قناعتی تشکیل شود.   

  وی همچنین از اعطای جایزه ای به رادیولوژیست های جوان از سوی انجمن رادیولوژی خبر داد که دکتر بنکدار از پیشکسوتان این رشته آن را  پایه گذاری کرده است.      لازم به ذکر است، سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران تا روز جمعه 18 اردیبهشت ماه در محل برج میلاد به کار خود ادامه می دهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha