یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امكان تغییر سرانه درمان در نظر گرفته شده از سوی شورای عالی بیمه وجود دارد و مجلس نیز برای افزایش سرانه‌ی درمان در حال رایزنی است.

امیدوار رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌كه طبق ماده‌ی 91 قانون برنامه‌ی چهارم توسعه، تكلیف دولت برای برقرار كردن سرانه‌ی واقعی مشخص شده است، اظهار كرد: هیچ‌گاه سرانه در نظر گرفته شده در برنامه‌ی چهارم توسعه كه باید در بودجه‌های سالیانه لحاظ شود عنوان نشد، به طوری كه می‌بایست طبق این برنامه، سران درمان در بودجه‌ی سال جاری 11 هزار تومان در نظر گرفته می‌شد در حالی كه پنج هزار و 500 تومان تعیین شد و این میزان تا 50 درصد سرانه‌ی تعیین شده در قانون برنامه‌ی چهارم توسعه بود. بنابراین در این شرایط یا باید از كیفیت كار پزشكی كاسته شود و یا این‌كه سرانه‌ی درمان را مردم خود از جیب‌شان پرداخت كنند.

در بودجه‌ سال 88 باید سرانه‌ درمان بالای 13 هزار تومان تعیین شود

نماینده‌ی مردم مسجدسلیمان در خانه‌ی ملت، در پاسخ به این سوال كه سرانه‌ی درمان در بودجه‌ی سال 88 باید چقدر در نظر گرفته شود تا مشكلات بخش سلامت حل شود، اظهار كرد: تورم و گرانی وضع موجود و شرایط فعلی نشان می‌دهد كه باید سرانه‌ی درمان بالای 13 هزار تومان در بودجه‌ی سال 88 تعیین شود، اما این میزان بر اساس نحوه‌ی عملكرد فعلی و كارآمدی فعلی ماست، اما اگر بهره‌وری خود را بالا ببریم شاید بتوان با 10 هزار تومان سرانه‌ی درمان در بودجه‌ی سال 88 نیز بسیاری از مشكلات درمانی را كنترل كرد.

شورای بیمه بودجه سال 88 را با سرانه درمان 6500 تومان بسته است

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآور شد: طبق شنیده‌ها شورای بیمه بودجه‌ی سال 88 را با سرانه‌ی درمان شش هزار و 500 تومان بسته است، در حالی كه شورای عالی بیمه این سرانه را بدون در نظر گرفتن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و مجلس تعیین كرده است كه باید منتظر بمانیم تا نظر دولت در این زمینه مشخص شود.

به گفته‌ی رضایی، امكان تغییر سرانه‌ی درمان وجود دارد و چنانچه وزارت بهداشت به دولت فشار بیاورد این مبلغ تعیین شده قابل تغییر است. البته مجلس نیز برای افزایش سرانه‌ی درمان در حال رایزنی است.

نماینده‌ی مردم مسجدسلیمان در خانه‌ی ملت، گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت نفت، فشار زیادی بر روی دولت وجود دارد كه البته تلاش می‌شود تا سرانه‌ی درمان افزایش یابد.

برای اعمال هدفمندی یارانه‌ها در بخش سلامت باید به بودجه‌ وزارت بهداشت 6 هزار میلیاردتومان افزوده شود

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: برای اعمال هدفمند كردن یارانه‌ها در بخش سلامت باید به بودجه‌ی وزارت بهداشت شش هزار میلیارد تومان افزوده شود.

هدفمند كردن یارانه‌ها مرحله‌بندی شده است

قرار شده برخی كالاها با تصویب هیات دولت استثناء شود

مسائل پزشكی آخرین موارد تصمیم‌گیری در هدفمندكردن یارانه‌ها خواهد بود

رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سهم بخش سلامت و دارو در هدفمندكردن یارانه‌ها، گفت: هدفمند كردن یارانه‌ها مرحله‌بندی شده است كه مرحله‌ی اول آن از فرآورده‌های نفتی و انرژی شروع شده و كالاهای دیگر پس از این مرحله قرار دارد. هم‌چنین قرار شده است تا برخی كالاها نیز با تصویب هیات دولت استثناء شود و یا با قیمت‌های ترجیحی تعیین شوند. بنابراین مسائل پزشكی از جمله آخرین موارد تصمیم‌گیری در هدفمند كردن یارانه‌ها خواهد بود.

به شدت نگران بخش سلامت در مقوله‌ هدفمند كردن یارانه‌ها هستیم

نماینده‌ی مردم مسجدسلیمان در خانه‌ی ملت، با اشاره به این‌كه ما به شدت نگران بخش سلامت در مقوله‌ی هدفمند كردن یارانه‌ها هستیم، تصریح كرد: در جلسه‌ی كمیسیون ویژه‌ی بررسی طرح تحول اقتصاد مجلس نیز این مشكل مطرح شد و نگرانی خود را از هدفمند كردن یارانه‌ها در بخش سلامت به ویژه دارو و خدمات پزشكی اعلام كردیم.

برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها بخش سلامت باید 6 هزار میلیارد تومان ه بودجه وزارت بهداشت افزود شود

وی یادآور شد: بحث تامین سوخت برای بیمارستان‌ها و یارانه‌ی داروهای بیمارستانی مقوله‌ی مهمی است كه اگر قرار باشد قیمت واقعی خود را پیدا كند و از سوی دیگر جبران هم نشود مشكلات این بخش بیشتر شده و طبق آمارهای ارایه شده از سوی وزارت بهداشت باید حدود شش هزار میلیارد تومان به بودجه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزوده شود تا بتوان در بخش سلامت به هدفمند كردن یارانه‌ها پرداخت.

به گفته‌ی عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بسیاری از اعضای این كمیسیون به این نتیجه رسیده‌اند كه نمی‌توان به راحتی راجع به تغییرات در بخش سلامت و بهداشت و درمان تصمیم‌گیری كرد و باید با اطلاعات جدید، كار كارشناسی از سوی وزارت بهداشت و كمیسیون بهداشت صورت گیرد تا بتوان تصمیم‌گیری درستی كرد. بنابراین قرار شد تا پیشنهادات نمایندگان و كمیسیون‌های مختلف مجلس به ویژه بهداشت برای بررسی هدفمند كردن یارانه‌ها هفته‌ی آینده مجددا در كمیسیون ویژه‌ی طرح تحول اقتصادی مطرح شود.

وی تصریح كرد: پیشنهادات جدید مجدد در كمیسیون ویژه مطرح شده و این كمیسیون با فرصت بیشتری وارد تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha