رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی با اشاره به شیوع بالای جراحی بینی در کشور تصریح کرد: انجام جراحی های زیاد می تواند عاملی برای بروز بیشتر عوارض جراحی بینی باشد.

دکتر محسن نرافی در حاشیه اولین سمپوزیوم روشهای پیشرفته در جراحی پلاستیک و ترمیمی که طی روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در مرکز همایش های بیمارستان میلاد برگزار می شود ، گفت: جراحی های پلاستیک در کشور ما خیلی شایع است و در این بین جراحی پلاستیک بینی از شیوع بالاتری برخوردار است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه یکی از موارد کاهش عوارض ناشی از جراحی بینی بالابردن سطح آموزش و به روز شدن تجربیات متخصصین این رشته است ، افزود: برگزاری این سمپوزیوم با همکاری بخش جراحی پلاستیکی صورت دانشگاه جانز هاپکینز با این هدف صورت گرفته است.

نراقی از حضور پرفسور پاتریک بیرنه رئیس دپارتمان جراحی پلاستیک صورت دانشگاه جانز هاپکینز و پرفسور آیرا پاپل استاد دپارتمان جراحی صورت این دانشگاه و نویسنده کتاب مرجع جهانی جراحی پلاستکی صورت در این سمپوزیوم خبر داد و گفت: قرار است امروز دو عمل تقریبا مشکل بینی توسط این جراحان در بیمارستان بهمن انجام شود و این جراحی به طور زنده برای حاضرین در سمپوزیوم پخش می شود.

وی درعین حال ازایران به عنوان قطب جراحی های بینی و پلاستیک صورت در خاورمیانه نام برد و افزود: با توجه به پزشکان مجرب و متخصصی که درکشور داریم این توانایی وجود دارد تا درکنار مراکزمعتبر آمریکا و اروپا نسبت به آموزشهای جراحی بینی به متخصصین سایر کشورها اقدام کنیم.

همچنین دکتر حسینعلی شریفیان عضو باسابقه کمیسیونهای کارشناسی نظام پزشکی و پزشکی قانونی کشور با اشاره به شیوع بالای جراحی بینی در ایران افزود: در حال حاضر کمیسیون هایی در سازمانهای نظام پزشکی و پزشکی قانونی برای رسیدگی به شکایت های پزشکی وجود دارد.

به گزارش مهر، این متخصص گوش ، حلق و بینی با تاکید بر اینکه مدت زمان رسیدگی به شکایات پزشکی در نظام پزشکی فقط تا یکسال بعد از عمل جراحی است ، گفت: اما قبول شکایات در پزشکی قانونی محدودیت زمانی ندارد.

شریفیان با عنوان این مطلب که دیه قصور پزشکی در جراحی بینی از 100 درصد تا یک درصد است ، افزود: این دیه می تواند از 40 میلیون تومان تا 400 هزار تومان در کمیسیونهای مربوطه تعیین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha