رئیس سازمان غذا و دارو، تولید دارو در داخل را نشانه موفقیت و دستاوردهای صنعت داروسازی در کشور دانست و گفت: ایران متکی به صنعت داروسازی خود است. در سال ۹۳ از نظر کمی، ۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل بوده است.

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو، تولید دارو در داخل را نشانه موفقیت و دستاوردهای صنعت داروسازی در کشور دانست و گفت: ایران متکی به صنعت داروسازی خود است. در سال ۹۳ از نظر کمی، ۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل بوده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، رسول دیناروند با بیان اینکه تولید داروهای داخلی سبب اعتماد بیشتر مردم می‌شود، افزود: دلیل این مساله تولید داروهایی نظیر برندهای معروف بین المللی و با همان کیفیت در داخل کشور است.


وی تاکید کرد که هر کارخانه داروسازی که قصد دارد وارد جرگه تولید شود باید از استانداردهای بالا و کیفی برخوردار باشد.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری از این که  شرکت های دارویی داخل کشور با توجه به استاندارهای مناسبی که دارند، بتوانند با بازارهای خارجی رقابت کنند، تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت این است که صنعت داروسازی از مرزهای ایران فراتر رود و مطمئنا شرکت های جدید در این حوزه این فرصت را خواهند داشت تا آسان تر به بازارهای بین المللی دست یابند.


دیناروند قیمت دارو در داخل کشور را پایین دانست و گفت: مقایسه قیمت های داخلی با بازارهای خارجی این مساله را ثابت کرده است.
رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: ایران جزو کشورهایی است که تولید کننده مواد اولیه دارو است؛ هرچند تولید همه مواد دارویی در ایران مانند سایر کشورها اقتصادی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha