جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 147031

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه تینه آ ورسیکالر، شایع‌ترین عفونت قارچی پوست در فصل گرما است، تاکید کرد: تینه آ ورسیکالر نوعی از عفونت است که به عنوان یک پوشش نازک قارچی بر پوست قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری از رنگ گرفتن پوست می‌شود.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه تینه آ ورسیکالر، شایع‌ترین عفونت قارچی پوست در فصل گرما است، تاکید کرد: تینه آ ورسیکالر نوعی از عفونت است که به عنوان یک پوشش نازک قارچی بر پوست قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری از رنگ گرفتن پوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسن اعتمادزادهبا اشاره به اینکه تینه آ ورسیکالر اغلب تنه، گردن و بازوها را مبتلا می‌کند و در نواحی دیگر بدن کمتر شایع است، گفت: ضایعات پوستی حاصل از قارچ تینه آ ورسیکالر به صورت لکه‌های صورتی، نقره‌ای و کمرنگ‌تر از نواحی سالم بدن دیده می‌شوند که ممکن است همراه با خارش خفیف باشند. بنابراین نواحی کمرنگ در پوست‌های تیره‌تر بیشتر نمود پیدا می‌کند که برخی اوقات لکه‌ها شروع به پوسته پوسته شدن نیز می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه عامل این بیماری، قارچی از جنس ملاسزیا است که در پوست طبیعی نیز وجود دارد، افزود: اغلب این قارچ در نواحی مبتلا به درماتیت سبوره مانند سر، صورت و سینه بدون ایجاد علایم وجود دارد، اما در برخی از افراد به دلایل ناشناخته به طور فعال پوست را مبتلا می‌کند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: پوست سالم نیز به طور طبیعی قارچ‌هایی که موجب این اختلال می‌شود را دارا است که در سوراخ‌های پوست (محل باز شدن فولیکول‌های مو) در حال رشد هستند، اما تینه آ ورسیکالر زمانی اتفاق می‌افتد که قارچ‌ها بیش از حد رشد کنند، بنابراین آب و هوای گرم و مرطوب، عرق کردن زیاد، پوست چرب و کاهش مصونیت بدن از جمله عواملی است که این رشد را تشدید می‌کند.

اعتمادزاده با اشاره به اینکه در صورت بهبود نیافتن پوست با مراقبت‌های فردی، مراجعه به پزشک الزامی است، گفت: در صورت بازگشت عفونت قارچی یا پوشانده شدن قسمت وسیعی از پوست توسط لکه‌ها، ممکن است نیاز به داروهای قوی‌تر برای درمان عفونت باشد که تجویز آن تنها توسط متخصص باید صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: مالیدن روغن یا محصولات روغنی به پوست، پوشیدن لباس‌های تنگ، محدود کننده یا بدون تهویه و قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند باعث تشدید عفونت قارچی تینه آ ورسیکالر شود که پزشک می‌تواند برای کمک به پیشگیری از عود مجدد این قارچ درمان‌های موضعی یا خوراکی را ماهانه یا هر دو ماه یکبار توصیه کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha