تعهد به اقدام و حمایت موثر از مدیریت سوانح و کاهش خطرپذیری و تاب آوری در حداقل ۵۰ شهر تا سال ۲۰۲۰ و ارتقا و حمایت از جوامع جهت تاب‌آوری شهری از جمله مفاد بیانیه کنفرانس بین‌المللی مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری در مناطق شهری است.

سلامت نیوز: تعهد به اقدام و حمایت موثر از مدیریت سوانح و کاهش خطرپذیری و تاب آوری در حداقل ۵۰ شهر تا سال ۲۰۲۰ و ارتقا و حمایت از جوامع جهت تاب‌آوری شهری از جمله مفاد بیانیه کنفرانس بین‌المللی مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری در مناطق شهری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متن بیانیه کنفرانس بین المللی مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری در مناطق شهری در آخرین روز این اجلاس بدین شرح است: «ما نمایندگان جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به همراه شرکت کنندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دولت‌های محلی و اعضای علمی کنفرانس بین المللی مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری مناطق شهری که به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شد، گردهم آمدیم.

با نظر داشتن به شهرسازی سریع بدون برنامه به همراه تغییرات آب و هوا که چالش مهمی برای مردم و جوامع است، منجر به پیامدهای بشردوستانه از قبیل تجربیات زلزله ۲۰۱۰ هائیتی، سونامی و سانحه هسته ای ۲۰۱۱ فوکوشیما، طوفان هایان سال ۲۰۱۳ فیلیپین و زلزله نپال در سال ۲۰۱۵ می‌شود.

اعلام می‌نمائیم که گسترش سریع شهرسازی بدون برنامه و مدیریت نشده با سایر عوامل خطرات زیربنایی از حمله مهاجرت، تخریب محیط زیست، برنامه‌ریزی ضعیف شهری، عدم وجود مقررات به روز ساخت و ساز و اجرای آن و استرس‌های اقتصادی و اجتماعی تهدید قابل ملاحظه‌ای برای زندگی افراد، معیشت و رشد اقتصادی به شمار می‌رود و بر اکثر افراد و جوامع آسیب دیده که صلیب سرخ و هلال احمر به آ‌ ها خدمت می‌نماید، تاثیر خواهد گذاشت.

با اذعان به اینکه فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و جمعیت‌های ملی عضو آن همیشه در شهرها و مناطق شهری حاضر و فعال بوده‌اند تا به آسیب دیده‌ترین افراد خدمت نمایند و تلاش‌های ارزشمندی را در سال‌های اخیر در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برنامه‌های متعدد شهری، پژوهش‌ها و مطالعات منطقه‌ای از جمله گزارش سوانح جهانی سال ۲۰۱۰ با تمرکز برخطرات شهری و نیز برنامه مشارکت فدراسیون بین‌المللی برای مدیریت بحران و کاهش خطر سوانح در مناطق شهری و سایر اقدامات مربوطه شامل ائتلاف یک میلیارد نفری برای تاب آوری انجام داده‌اند، اعلام می‌نمائیم که به دلیل پیچیدگی روز افزون شهرها و مناطق شهری و در پی آن پیدایش خطرات غیر قابل پیش‌بینی و آسیب پذیری‌های افراد جوامع در چنین بافت‌هایی به افزایش و ارتقای فعالیت خود و ارائه خدمات بیشتر به افراد و جوامع آسیب پذیر نیاز می‌باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، دستاوردها و نتایج نشست‌ها و مذاکرات در این کنفرانس چهار روزه به شرح ذیل است:

- تعهد به افزایش آمادگی در برابر چالش‌های خطرات روز افزون سوانح شهری در سراسر جهان با استفاده از ظرفیت های سازمانی و عملیات فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و تقویت آن در مدیریت سوانح و کاهش خطر پذیری در مناطق شهری

- تشویق تمام بخش‌های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اولویت بخشیدن و سرمایه گذاری در زمینه دانش و منابع برای حمایت از مدیریت سوانح و کاهش خطرات شهری به واسطه روش‌ها و ابزار مختلفی از قبیل بهره‌برداری موثر از خلاقیت، نوآوری، علم و فناوری در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی.

- فراخوانی تمام دولت‌های ملی و محلی و شرکا شامل سیستم سازمان ملل، سازمان‌های علمی، جامعه شهری، بخش خصوصی و رسانه به اقدام و حمایت از ایجاد تاب‌آوری در جامعه شهری در راستای چارچوب‌های بین‌المللی مربوطه شامل چارچوب سندی برای کاهش خطر سوانح (۲۰۱۵-۲۰۳۰) و کمپین شهرهای مقاوم.

- تعهد به اقدام و حمایت موثر از مدیریت سوانح و کاهش خطرپذیری و تاب‌آوری در حداقل ۵۰ شهر تا سال ۲۰۲۰، ارتقا و حمایت از جوامع جهت تاب آوری شهری.

- به منظور هدایت تلاش‌های بخش‌های فدراسیون بین‌المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، سند« به سوی تاب اوری شهری؛ چشم انداز فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر» را اتخاذ می‌نماید و فدراسون را برای نهایی نمودن و انتشار سند «تاب آوری شهری؛ راهنمایی برای اقدام و برنامه ریزی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر» را با بهره‌گیری از تمام منابع موجود و نتایج بحث‌ها و گفتگوهای کنفرانس ترغیب می‌کند.

مایلیم مراتب تشکر و قدردانی صمیمانه خود را به جمعیت هلال احمر ایران برای حمایت و کمک به پیشرفت دستور کار مقاوم سازی شهری فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر اعلام نمائیم.

در پایان مراتب تشکر و قدردانی عمیق خود را به مدیریت و کارکنان و داوطلبان هلال احمر ایران برای مهمان نوازی گرم، میزبانی و سازماندهی عالی کنفرانس ابلاغ می‌نمائیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha