بیش از 600 دستگاه رادیولوژی تا پایان سال در بیمارستان‌های دولتی مستقر می‌شود

سلامت نیوز:هاشمی از ورود بیش از 600 دستگاه مختلف رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI، آنژوگرافی و ... تا پایان امسال به کشور خبر داد و گفت: این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی سراسر کشور نصب خواهند شد که علاوه بر رفع کمبودهای درمانی، فرصت بهتری را در اختیار رادیولوژیست های جوان قرار می دهد. بیش از600 دستگاه رادیولوژی تا پایان سال در بیمارستان های دولتی مستقر می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر پنجشنبه در سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران با اعلام این خبر، افزود: امضای تفاهمنامه میان وزارت بهداشت و درمان با شرکت ایرانی «مپنا» با هدف سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه رادیولوژی صورت گرفته است. 
وی با اظهار اینکه ادعا نداریم که فناوری کاملا بایستی بومی شود اما می توان بخشی از آن را بومی سازی کرد، یادآور شد: جای تاسف دارد که دستگاه های سی تی اسکن به دلیل نداشتن تیوپ یا ابتدایی ترین وسایل 1 تا 2 سال بدون استفاده مانده اند و امید می رود با این سرمایه گذاری ها بتوان در جهت حل این مشکلات گام برداشت. 
وی درباره تعرفه های رادیولوژی برای سال 94 گفت: امسال ما با سازمان نظام پزشکی و شورای عالی بیمه پیشنهادی را تنظیم و مصوب کردیم اما هیات وزیران به دلیل آنکه خواستار مهار تورم بودند، آن را نپذیرفتند و تعرفه ها را برای سال 94 طبق ارقامی که روز گذشته (16 اردیبهشت) ابلاغ شد به تصویب رساندند. 
دکتر قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد، طی یک سال آینده در زمینه رشته رادیولوژی به خصوص برای کسانی که در مراکز دولتی به فعالیت مشغولند، فرصت های خوبی فراهم و با اصلاح تعرفه ها در مدت زمان 3 تا 5 ساله از مشکلات جامعه رادیولوژی کشور نیز کاسته شود. 
وی با اشاره به اینکه دوره طرح، دوره کار خصوصی نیست، تصریح کرد: دولت گذشته به دلیل نداشتن بودجه برای پرداخت حقوق های پزشکان به آنان اجازه تاسیس مطب و خرید دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی داده بود تا پزشکان جوان بتوانند، فعالیت شخصی کنند این درحالیست که مشکل ما کمبود نیروی متخصص است. 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تصمیمی گرفته شد که برای بسیاری از پزشکان جوان خوشایند نبود، گفت: به کسانی که برای گذراندن دوره طرح به خارج از تهران می روند، عنوان شد که تعرفه ها اصلاح شده، پرداخت ها نیز به موقع انجام می شود. 
وزیر بهداشت افزود: با این اقدام بیش از 3 هزار متخصص به مناطق محروم رفتند و به غیر از رشته هایی مثل پزشکی قانونی و پزشکی اجتماعی کسی را در تهران نگه نداشتیم و تمام این پزشکان جوان هم اینک در خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند البته کسانی که از قبل پروانه مطب داشتند، می توانند تا پایان اعتبار پروانه مطب در تهران بمانند. 
وی گفت: وزیر بهداشت قبلی با اصرار پزشکان عمومی یا با تشخیص خود اجازه سونوگرافی را به پزشکان عمومی داده بود که در این زمینه ما در کنار رادیولوژیست ها ایستادیم؛ زیرا اعتقاد داریم فعالیت های تصویربرداری مانند سونوگرافی می بایست از سوی رادیولوژیست ها صورت گیرد. 
دکتر قاضی زاده هاشمی، خاطر نشان ساخت: برای رشته هایی مثل رادیولوژی که برخی سرمایه گذاری کرده اند، عده ای وام گرفته اند و زیر بار قرض رفته اند، تسهیلاتی ایجاد و به رادیولوژیست ها بخشنامه شد که در صورت تمایل می توانند دستگاه های خود را در صورتی که بیمارستانی که در آن فعالیت دارند، فاقد آن دستگاه باشد به بیمارستان بیاورند تا حداقل 80 درصد تعرفه به آنان داده شود و در صورتی که این افراد مایل به فروش دستگاه های خود باشند، بیمارستان ها 10 درصد بالاتر از قیمت آن را خریداری کند. 
وی گفت: بومی گزینی از جمله اقدامات دیگری است که از همین امسال شروع شده و بر اساس آن 50 درصد ظرفیت دانشگاه های مناطق محروم به خصوص در رشته های تخصصی به افراد بومی هر منطقه اختصاص پیدا خواهد کرد.
سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران که با حضور جمعی از متخصصان داخل و خارج کشور صبح روز سه شنبه 15 اردیبهشت ماه در محل برج میلاد آغاز به کار کرد تا روز جمعه 18 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha