یک متخصص گوش و حلق و بینی، کم شدن آستانه شنوایی و کاهش حساسیت گوش به صداهای بلند را از نتایج استفاده از سیستم‌های گوشی (هندزفری و هدفن) دانست.

دکتر محسن نراقی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده زیاد از هندزفری و هدفن برای برخی از افراد به صورت عادت درمی‌آید و این امر باعث می‌شود سیستم‌های حساس گوش داخلی که تعداد زیادی از سلول‌های مویی در آن قرار دارد صدمه ببیند.

وی ادامه داد: از بین رفتن سلول های مویی باعث تغییر آستانه شنوایی گوش می شود و افراد به صداهای بلند عادت می کنند؛ وزوز گوش یا صداهای آزاردهنده در گوش از دیگر عوارض استفاده از سیستم های گوشی (هندزفری و هدفن) است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخلاف تصور شایع در جامعه، عفونت گوش هیچ ارتباطی به استفاده از هندزفری و هدفن ندارد و این دو مقوله کاملاً جدا از هم هستند.

وی ادامه داد: استفاده از هندزفری و هدفن در حین انجام ورزش هیچ خطری را ایجاد نمی کند و نکته ای که باید توجه شود این است که افراد نباید هنگام ورزش کردن صدای لوازم صوتی مورد استفاده را زیاد کنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: شدت صدا در هنگام استفاده از هندزفری و هدفن بستگی به میزان شنوایی افراد دارد و افراد باید سعی کنند از کمترین شدت صوتی هنگام استفاده از این سیستم ها بهره گیرند.

دکتر نراقی توصیه کرد: در صورت لزوم استفاده از گوشی ها باید با فاصله زمانی حداقل یک ساعت و کمترین شدت صدای قابل فهم ممکن صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha