شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از تشدید برخورد با تخلفات شبانه و «دور دور كردن» خودروها خبر داد. حسن عابدی درحالی روز گذشته این خبر را اعلام كرده است كه بروز برخی اتفاقات در روزهای گذشته بروز برخی از اعتراضات و وعده پلیس برای ساماندهی تردد‌های شبانه در پایتخت را به دنبال داشته است.

سلامت نیوز: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از تشدید برخورد با تخلفات شبانه و «دور دور كردن» خودروها خبر داد. حسن عابدی درحالی روز گذشته این خبر را اعلام كرده است كه بروز برخی اتفاقات در روزهای گذشته بروز برخی از اعتراضات و وعده پلیس برای ساماندهی تردد‌های شبانه در پایتخت را به دنبال داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، به دنبال تصادف شبانه یك پورشه كه تنها یك نفر از سرنشینانش زنده ماند، واكنش‌های متعددی به جولان خودروهای لوكس در پایتخت انجام شد. آن‌طور كه برخی مسئولان می‌گویند جولان خودروهای لوكس كه در مواردی شبانه و با انواع و اقسام تخلفات صورت می‌گیرد نوعی ناامنی روانی برای شهروندان ایجاد می‌كند. اشاره كارشناسان بیشتر به مساله فاصله طبقاتی و نمود پیداكردن این مساله است كه می‌تواند منجر به بروز برخی مشكلات روانی و اجتماعی برای اقشار كم درآمد و متوسط جامعه شود.


 پدیده‌ای به نام دور دور
در این میان پدیده‌ای به‌نام «دور دور كردن» ماشین‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی درباره وجود این پدیده و اشتغال برخی جوانان به این كار به‌ویژه در برخی مناطق شمالی پایتخت نوشته شده است. آن‌طور كه این گزارش‌ها نشان می‌دهد دور دور كردن موضوعی نیست كه اكنون و به‌تازگی به وجود آمده باشد و از سال‌ها پیش برخی جوانان به چنین كاری مبادرت می‌كرده‌اند. این كار به برخی مشكلات اجتماعی دامن زده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در تهران، منطقه سعادت‌آباد از جمله مناطقی است كه بیش از جاهای دیگر شاهد دور دور كردن ماشین‌ها هستیم. همواره پلیس راهور برای مقابله با این پدیده طرح‌هایی را اجرایی كرده است اما آن‌طور كه بررسی‌ها نشان می‌دهد هر بار كسانی كه به دور دور مبادرت می‌ورزند به مناطق دیگر رفته و كار خود را ادامه داده‌اند.


 تشدید برخورد با تخلفات شبانه
روز گذشته جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از تشدید برخورد با تخلفات شبانه و «دوردور كردن» خودروها خبر داد. عابدی در این باره گفت: بیش از 100 تیم از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تا ساعت یك بامداد در سطح معابر پرتردد و بزرگراه‌ها حضور خواهند داشت. او با بیان اینكه از ساعت یك بامداد تا هفت صبح نیز 70 تیم دیگر از پلیس راهنمایی و رانندگی در معابر حضور خواهند داشت، اظهار كرد: این تیم‌ها برای برخورد با تخلفاتی نظیر سرعت غیرمجاز، انجام حركات نمایشی، دور دور كردن با خودرو، ایجاد سد معبر و... فعالیت خواهند كرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به حضور عوامل انتظامی در كنار ماموران راهور نیز گفت: با تدابیر فرمانده انتظامی پایتخت در كنار عوامل راهور، تیم‌های انتظامی نیز حضور خواهند داشت. عابدی ادامه داد: گشت‌های شبانه پلیس راهور به دستگاه‌های تست سلامت نیز مجهزند. او با بیان اینكه عمده گشت‌های برخورد با تخلفات شبانه در مناطق شمالی و بزرگراهی پایتخت مستقر خواهند شد، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته و نیز همكاری خوب شهروندان آمار تخلفات حادثه‌ساز و حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش چشمگیری داشته است. ایسنا نوشت؛ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت درباره اینكه با متخلفان چه برخوردی خواهد شد، نیز گفت: بسته به نوع تخلف رانندگی با آنان برخورد خواهد شد و حتی ممكن است علاوه بر جریمه ریالی خودروی متخلفان نیز توقیف شود.


 برخورد با 500 هزار تخلف شبانه
این برای نخستین‌بار نیست كه پلیس راهور اعلام می‌كند با تخلفات شبانه برخورد می‌كند. ششم بهمن سال 92 رئیس پلیس وقت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینكه پلیس تخلفات شبانه را به صورت مستمر رصد كرده و در مقاطعی كه با افزایش تخلف مواجه باشیم نسبت به تشدید برخورد با رانندگان متخلف اقدام می‌كند، افزود: آمارها نشان می‌دهد از اول مهر ماه سال جاری تاكنون با حدود 500 هزار تخلف شبانه در بزرگراه‌های پایتخت برخورد شده است كه در پی آن حدود 13 هزار خودرویی كه رانندگان آنها 2 تخلف حادثه‌ساز همزمان داشتند توقیف و روانه پاركینگ شدند. حسین رحیمی بیشترین تخلفات شبانه را نقص در سیستم روشنایی شامل نداشتن چراغ یا نقص چراغ عنوان كرد و گفت: بر این اساس با حدود 34 هزار راننده متخلف در این خصوص برخورد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha