نکته جالبتر اینکه بدون توجه به استعفای یکپارچه افراد که نشان از درستکاری و محبوبیت مترون دارد و بدون توجه به عوارض ومشکلات جابجایی یکباره تمام مدیران اجرایی پرستاری در یک مرکز که قطعا در ارایه خدمات به مراجعان و بیماران بستری اشکالات زیادی پیش می آورد ,رییس شبکه بهداشت شخصا اقدام به انتخاب مسئولین جدیدی برای تمام واحدهای پرستاری نموده است و تاسف بارتر اینکه تعدادی از همکاران پرستار فرصت طلب نیز این مناصب را به راحتی پذیرفته اند.

استعفای دسته جمعی پرستاران در اهواز+جوابیه دانشگاه اهواز

سلامت نیوز: نکته جالبتر اینکه بدون توجه به استعفای یکپارچه افراد که نشان از درستکاری و محبوبیت مترون دارد و بدون توجه به عوارض ومشکلات جابجایی یکباره تمام مدیران اجرایی پرستاری در یک مرکز که قطعا در ارایه خدمات به مراجعان و بیماران بستری اشکالات زیادی پیش می آورد ,رییس شبکه بهداشت شخصا اقدام به انتخاب مسئولین جدیدی برای تمام واحدهای پرستاری نموده است و تاسف بارتر اینکه تعدادی از همکاران پرستار فرصت طلب نیز این مناصب را به راحتی پذیرفته اند.

محمود عمیدی ، پرستارطی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت : یکی از مسایلی که همواره مورد اعتراض پرستاران بوده و هست ,نداشتن حق حاکمیتی و نداشتن قدرت و اختیار در مناصب تعیین شده است .

به طوری که گرچه به غلط تمام مدیران و اعضای هیات علمی و ..... در حوزه ی پرستاری توسط پزشکان انتخاب میشوند,که خود دردی جداست ,مشکل این است که همین منتخبین هم حق ندارند از قدرت قانونی که منصب شان در اختیارشان می گذارد استفاده کنند.
پزشکان، کل سیستم درمان را ملک شخصیشان می دانند و اجازه نمیدهند کسی از توان مدیریتی و شرح وظایفش به درستی برای اصلاح سیستم بهره مند شود .
بارزترین نمونه ی آن در شبکه ی بهداشت و درمان دشت آزادگان و در بیمارستان شهید چمران است که اوایل هفته گذشته رخ داده است.
گرچه این مسایل و اینگونه مشکلات بسیار در مراکز مختلف رخ می دهد ,اما چون پرستاری تابع صد در صد هستند و مزایای منصب را به مصالح سیستم و مردم ترجیح میدهند عملا نمودی ندارد .
اوایل هفته در بیمارستان شهید چمران شهر سوسنگرد مدیر پرستاری بیمارستان تصمیم به تعویض سرپرستار بخش زایشگاه بنا به دلایلی که به رییس بیمارستان ارایه شده بوده و برای اصلاح و بهبود روال ارایه ی خدمت به بیماران می گیرد .

پس از صدور حکم جانشین ,مسئول قبلی زایشگاه که از آشنایان رییس شبکه ی بهداشت بوده, شکایت نزد رییس شبکه میبرد و ایشان بدون بررسی دلایل این جابجایی ,به مترون با پرخاش و ..... شفاها می گویند که باید آشنای من به مسئولیتش برگردد .

(نظری به داستان علی (ع)و عقیل هم بکنیم)
وقتی مترون به دلیل بی کفایتی فرد مذکور از پذیرش این دستور شفاهی سرباز میزند ,ایشان را به استعفا وا میدارند و در این راستا همه ی سوپروایزرها و سرپرستاران  استعفا می کنند .

نکته جالبتر اینکه بدون توجه به استعفای یکپارچه افراد که نشان از درستکاری و محبوبیت مترون دارد و بدون توجه به عوارض ومشکلات جابجایی یکباره تمام مدیران اجرایی پرستاری در یک مرکز که قطعا در ارایه خدمات به مراجعان و بیماران بستری اشکالات زیادی پیش می آورد ,رییس شبکه بهداشت شخصا اقدام به انتخاب مسئولین جدیدی برای تمام واحدهای پرستاری نموده است و تاسف بارتر اینکه تعدادی از همکاران پرستار فرصت طلب نیز این مناصب را به راحتی پذیرفته اند.

نکات برجسته ی این موضوع در نظر نگرفتن منافع مردم توسط,برخی پزشکان درگیر این ماجرا از رییس دانشگاه تا رییس بیمارستان است چرا که نه رییس دانشگاه اهواز و نه رییس شبکه ی بهداشت دشت آزادگان شناختی روی پرستاران و تواناییهایشان ندارند,اقدام به تعیبن مسئولین جدید میکنند .

این مسایل در حالی رخ میدهد که در همین روزهای گذشته وزیر از اخلاق اسلامی و حضرت زینب و تاسی از ایشان و .. حرف می زنند اما گویا نه تنها که مرگ برای همسایه خوب است بلکه اخلاق محوری هم برای دیگران خوب است .

ایشان که پرستاران را به عدم عقلانیت و زورگویی و تندروی متهم میکنند لطفا بفرمایند با وجود این همه دلیل روشن ,آیا این اتهامات را در حوزه ی همکاران خودشان چگونه میبینند و مدیریت میکنند؟

  جوابیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

به گزارش سلامت نیوز بعد از انتشار این یادداشت، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تکذیبیه ای ارسال کرد که به شرح زیر است:

   احتراما" پیرو مطلب درج شده مورخ 19/2/94 در آن خبرگزاری با عنوان" استعفای دسته جمعی پرستاران در اهواز" بدینوسیله جوابیه مطلب فوق جهت استحضار و دستور درج در آن رسانه به منظور تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ایفاد می گردد:
" براساس بررسی های بعمل آمده و گزارش واصله از شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان، هیچگونه تغییر و جابجایی که منجر به ایجاد اختلال در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد شده باشد حادث نگردیده و اصل خبر دال بر برکناری، عزل و نصب و همچنین استعفای جمعی در آن شبکه مطابق آنچه در متن خبر آمده است موضوعیت ندارد. کما اینکه با توجه به ماده 54 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه اجرایی آن هر گونه عزل و نصب و انتصاب زیر نظر مقام ارشد هر دستگاه، سازمان و یا نهاد رسمی بوده و از اختیارات انکارناپذیر مدیران سازمانی است. مزید استحضار آن مدیریت محترم و مخاطبین شریف رسانه به اطلاع می رساند شهرستان دشت آزادگان به مرکزیت سوسنگرد قریب به یکصد کیلومتر از اهواز فاصله داشته و درج موضوع اداری و درون سازمانی در شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان با تیتر " استعفای دسته جمعی پرستاران در اهواز" تشویش اذهان عمومی تلقی می گردد. لذا ضمن سپاس و تقدیر از تلاش های تمام خادمین عرصه های خبر و خبررسانی، این مدیریت اصل خبر و حواشی آن را تکذیب و درج، نقل و نشر اخباری از این نوع را به صلاح فضای اداری، اخلاقی و بهداشتی و درمانی استان و کشور ندانسته و مغایر با اصول بنیادین اخبار و اطلاع رسانی می داند. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لیلا،گیلان ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    7 0
    بی عدالتی از وزارتخانه تا مراکز بهداشت باید زدوده شود. وقتی وزیر بهداشت بیعدالتی را بسیار واضح بر ما روامیدارد،چه انتظاری باید از ریس بهداشت داشت،،،،، در عجبم در کشور اسلامی کسی نیست داد این بیعدالتی را از ناعادلان بستاند....... کجاست فریاد رس به چه کسی باید شکایت دل سوخته پرستاران را برد، این دلها خودشان نیاز به تیمار دارد چگونه میتواند بیماران دلجویی کند
  • م ج ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    7 0
    تاسف از این پزشک سالاری ها ولی تا کی؟ تاکی وزیر میخواهد به سکوتش ادامه دهد؟
  • پرستاران عدالتخواه ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    7 0
    خداروشکر پرستاری کم کم داره ب بلوغ می رسه!! مسولین نظام پرستاری بدونن با رای ما رفتن بالا حالا دارن علیه پرستاری صحبت می کنن و یا اینکه در خیلی موارد سکوت کردن!! 29 خرداد روز جهنم برای این افراد خواهد باید که پرستاری با بینش بالا این افراد را از صحنه پرستاری حذف خواهد کرد.
  • پرستار ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    6 0
    از سیستم پزشک سالار و خودبرتر بین جز این انتظار دارید!! احسنت به شجاعت سرپرستاران و.. که با استعفای دسته جمعی اتحاد خودشان را نشان دادند و باعث بی آبرویی مسولان در این سیستم شدند
  • نظری ..پرستار ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    3 7
    خبری ک اکنون منتشر شده کاملا اشتباه است هیچ کدام از سرپرستاران استعفا نداده و هیچ مسئول جدیدی برای بخش ها انتخاب نشده است رییس شبکه و سرپرستار زایشگاه هیچ نسبت خویشاوندی باهم ندارند قبل از اینکه ایشان مسئول زایشگاه شوند امار شکایت از زایشگاه سوسنگرد بسیار بالا رفته و امار مرگ مادری و نوزادی بیداد میکرد اما حالا شاهد کاهش یافتن شکایات و نمونه شدن زایشگاه سوسنگرد در استان هستیم لطفا در گداشتن خبر و دقیق بودن ان دقت کنید
  • مریم تقی پور ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    7 0
    از اینکه یک نوع اتحاد گروهی کوچک را در بخشی از پرستاری شاهدیم خوشحالم. اما کاش این عدالتخواهی توسط مدیران پرستاری زمانی که یک پرستار بدون سمت سرپرستاری سوپروایزری یا مترونی هم مورد ظلم واقع میشه خودشان را مسئول و متحد با آنان بدانند و فقط برای حفظ میز!!تا کمر جلوی پزشکان خم نشوند و بله قربان نگویند. از ماست که بر ماست.
    • خانم anonym ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      0 0
      خانم تقي پور شما پرستاريد لاله هستي؟ از دوستاي قديميم بهم ايميل بزن ممنون
  • امیرعباس ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    6 0
    سلام و درود برپرستاران. آنان که بی هیچ چشم داشتی ، شب و روز بر بالین بیمار ودردمندان بیدارند وحاضر. ..درود خدا برشما ای شریف ترین شریفان. ای که در خط مقدم بیمارستان ایستاده ی و با هر مشکلی کنار میایی وهر چه در جان داری برای شفای بیمار برطبق اخلاص مینهی بی هیچ چشم داشتی! ! وآنان که باید دستمزد این تلاش تورا قبل از خشک شدن عرق پیشانیت بپردازند! هم آنان با خوردن حق تو زخمی در دل مینشانند که نه در این دنیا بلکه در آن دنیا چنان روسیاه ند که خداوند کریم از آنان به عنوان ظالمین روی زمین یاد میکند. نگذارید که این ظالمان تو را از هدف متعالی که بر گرده داری مأیوس کنند.یکنند.یا حق
  • kia ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    8 0
    شیشه نزدیکتر از سنگ ندارد خویشی هر شکستی که به هر کس برسد از خویش است متاسفم برای اون همکارایی که پستها رو قبول کردن
  • رحمن ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    8 0
    در سیستم بهداشت ودرمان کشور ناملایمات از زمانی شروع شد که یک گروه انحصار ریاست در تمام قسمت های بهداشت ودرمان وموسسات وابسته را بدست گرفته وبه جای شایسته سالاری گروه سالاری حاکم شد واز آنجایی که تصمیم گیرنده در این وزارت آن گروه خاص 7 درصدی شدند همه امتیازات سیستم را به نفع قشر خاص برنامه ریزی کرده و دیگران را نادیده گرفتند در انتخاب مسیولین خط اول نیز ملاک حلقه به گوشی این گروه شد وجالب است که یک تازه فارغ از تحصیل بی تجربه پزشکی را بر سیستمی که تعداد بسیار زیادی پرسنل بیش از بیست سال سابقه درآن سیستم وجود دارد حاکم مطلق کرده وبسان سال های خان سالاری وارباب ورعیتی تصمیم گیرنده مطلق قرار می دهند وجای تعجب است که پزشکی که با آن سرمایه کلانی که خرجش شده تا یک نسخه نویس خوب شود در جایی بکار گمارده می شود که هیچ تخصصی در این زمینه نداردوباعث بهم ریختن آن سیستم می گردد. از نمایندگان محترم مردم انتظار داریم که با دادن طرح هایی شایسته سالاری را در این وزارت جایگزین پزشک سالاری کنند واز افراد با تجربه که در لایه های مختلف زمان زیادی را به کار مشغول بوده اند وصاحب تجربه فراوان می باشند درریاست ها وتصمیم گیری ها استفاده شود
  • ع ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    3 0
    اگر پرستاران باهم متحدبودن و یکپارچه اقدام میکردن وضع ما بهترازاین بود. دلیل فرصت طلبی هاهم فشارو تنگناهاست! انقدرهمه در تنش هستیم و متاسفانه وجود نظام بوروکراسی موجب کاهش انسانیت ها ، عدم انگیزه و ..میشود.ناگفته نماند همین مدیریت سنتی حاکم ، موجب وجود مدیرو سرپرستاران نالایق میشود که دیگه دراین شرایط به عواقب کارفکر نمیکنن فقط به کنارگیری آن مدیر نالایق فکرمیشه.به امید اتحاد پرستاری