نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، کمبود شادی و تفریح مناسب را از علل اعتیاد عنوان کرد و ضمن انتقاد به برنامه های رسانه ملی گفت: برنامه های شاد و مفید متاسفانه در این رسانه کمتر به نمایش گذاشته می شود و این سبب زیرزمینی شدن شادی ها و گرایش جوانان به سمت شبکه های ماهواره ای می شود.

سلامت نیوز:  نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، کمبود شادی و تفریح مناسب را از علل اعتیاد عنوان کرد و ضمن انتقاد به برنامه های رسانه ملی گفت: برنامه های شاد و مفید متاسفانه در این رسانه کمتر به نمایش گذاشته می شود و این سبب زیرزمینی شدن شادی ها و گرایش جوانان به سمت شبکه های ماهواره ای می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر، امیرعباس سلطانی همچنین با تاکید بر اینکه باید انسداد مرزها جهت پیشگیری از اعتیاد با جدیت ادامه یابد، گفت: باید بیش از همه به اشتغال جوانان جهت مبارزه با مواد مخدر توجه داشت.

وی افزود: مبارزه با بلای شوم مواد مخدر نیاز به فرهنگسازی گسترده ای دارد و باید بستر و زیرساخت های آن فراهم شود تا بتوان علت گرایش جوانان به سمت مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی را به درستی، شناسایی و بررسی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی جوانان برای اشتغال مشکل دارند و از طرفی به مسائل فرهنگی در زمینه گرایش به مواد مخدر نیز توجه کافی نشده است.

وی ضمن اعلام آمادگی مجلس جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، تاکید کرد: معتقدم بودجه مبارزه با مواد مخدر باید افزایش یابد و همچنین با توجه به اینکه مواد مخدر سنتی از سمت مرزهای شرقی وارد کشور می شود، باید انسداد مرزها هم با جدیت ادامه یابد چراکه خلاء های مرزی، امنیت اجتماعی کشور را مورد تهدید قرار داده است.

سلطانی با اشاره به اینکه آموزش های لازم جهت پیشگیری از اعتیاد به روزرسانی شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از خانواده ها و جوانان اطلاعات کافی در مورد مخدرهای صنعتی ندارد و عوارض روحی، جسمی و اجتماعی مواد مخدر صنعتی چندین برابر نوع مخدرهای سنتی بوده و ترک آن یا غیرممکن یا بسیار پیچیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha