شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 147131

برای یک شخص سالمند ممکن است بهتر باشد که قند خون بالاتری داشته باشد تا نگران عوارض کاهش قندخون نباشد.

چه کسانی نباید سعی در کنترل شدید قند خون کنند؟

سلامت نیوز:برای یک شخص سالمند ممکن است بهتر باشد که قند خون بالاتری داشته باشد تا نگران عوارض کاهش قندخون نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، کنترل شدید برای هر کسی بخاطر سن و سایر فاکتورهای سلامتی توصیه نمی شود و می تواند خطر دوره های کاهش قند خون (هیپوگلیسمی) را افزایش دهد.
پزشک شما در خصوص اینکه شما باید کنترل شدید داشته باشید یا خیر می تواند تصمیم گیری نماید، ولی کنترل شدید برای افراد زیر توصیه نمی شود:
 
1-    کودکان زیر 13 سال

2-    افرد مبتلا به بیماری قلبی با عوارض پیشرفته

3-    کسانی که سابقه هیپوگلیسمی شدید و مکرر دارند( دوره های کاهش قند خون)

4-    بالغین سالمند میزان قند خون خود رابدانید
 
هر کسی باید میزان قند خون خود را بداند. میزان طبیعی قند خون افرادیکه دیابت ندارند بین 70 تا 120 می باشد. قند خون بعد از خوردن غذا بالا می رود، اما در طول 1 تا 2 ساعت بعد از غذا به حد طبیعی بر می گردد. میزان قند خون مناسب برای اغلب مبتلایان به دیابت بین 70 تا 120 می باشد و این قبل از خوردن یک وعده غذایی مانند صبحانه ، 4 تا 5 ساعت بعد از خوردن آخرین وعده غذایی می باشد. قند خون شما باید دو ساعت بعد از خوردن آخرین غذا کمتر از 180 باشد، اگرچه این اهداف با توجه به هر شخص تغییر می یابد.

برای یک شخص سالمند ممکن است بهتر باشد که قند خون بالاتری داشته باشد تا نگران عوارض کاهش قندخون نباشد. شما نیاز دارید که اهداف شخصی خود را با تیم پزشکی خود بررسی نمایید. این حقیقت را بخاطر داشته باشید که داشتن احساس خوب شما را از آزمایش قند خون خود معاف نمی کند. شما می توانید احساس خوبی داشته باشید ولی قند خونتان هم بالا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha