عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش آمار بیماری های خاص در کشور خبر داد و گفت: توجه به بیماران خاص در طرح تحول سلامت نباید تنها به برنامه و دستورالعمل منجر شود هرچند وزارت بهداشت حمایت از بیماران خاص را در دستور کار قرار دارد اما این مساله نیازمند توجه جدی است.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از افزایش آمار بیماری های خاص در کشور خبر داد و گفت: توجه به بیماران خاص در طرح تحول سلامت نباید تنها به برنامه و دستورالعمل منجر شود هرچند وزارت بهداشت حمایت از بیماران خاص را در دستور کار قرار دارد اما این مساله نیازمند توجه جدی است.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: بیماری های خاص را با توجه به افزایش جمعیت کشور شاهد هستیم به عنوان نمونه بیماری ام اس و برخی سرطان هایی که این روزها به دلیل نوع تغذیه رو به افزایش است. البته فشار زیادی بر روی وزارت بهداشت در بحث تأمین هزینه های بیماران و حمایت از آنهاست اما نباید از مشکلات خانواده های این بیماران نیز غافل شد.

وی با اشاره به اقدامات امسال طرح تحول سلامت در حوزه بیماری های خاص گفت: در مورد بیماران خاص در سال 94 اقدامات سال 93 ادامه می یابد و حمایت نسبت به بیماران خاص در مقایسه با سال گذشته نباید کمتر شود.

این نماینده مجلس افزود: اقدامات وزارت بهداشت برای حمایت از بیماران خاص در سال جاری نیازمند تخصیص اعتبارات در طرح تحول سلامت است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در برنامه طرح تحول سلامت 8 بسته خدمتی توسط وزارت بهداشت ارائه شده که هفتمین برنامه این طرح، حفاظت مالی از بیماران صعب‌ العلاج، خاص و نیازمند است به طوری که بیمارانی که در هدف اول توان پرداخت ۵ تا ۱۰ درصدی را ندارند نیز تحت حمایت مالی این بخش قرار می ‌گیرند.

آریایی نژاد درپاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت برای سال 94 می تواند لایحه ای مبنی بر بیماری خاص شدن ام اس به مجلس تقدیم کند، گفت: وزارت بهداشت می تواند لایحه ای برای اینکه چند بیماری دیگر مانند ام اس به عنوان بیماری خاص معرفی شود به مجلس ارائه کند و ما نیز در مجلس این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha